استقبال زنان از انتخابات سوريه

استقبال زنان از انتخابات سوريه
سه شنبه 22 آذر 1390 - 18:32

زنان سوريه براي اولين بار پس از تصويب قانون شوراهاي محلي به پاي صندوقهاي راي رفتند تا از حق خود در تصميم گيري و مشارکت در توسعه جامعه استفاده کنند.

غاده يازجي نامزد انتخابات شوراهاي محلي سوريه سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: زنان نيمي از جامعه هستند و در نقش مادر، معلم و وکيل در همه عرصه هاي زندگي حضور دارند. پس بايد حق خود را حتي در شوراهاي محلي بگيرند.

وي افزود: زنان در سوريه پا به پاي مردان مردان در عرصه کار و تلاش حضور دارند و نقش خود را ايفا مي کنند لذا بايد صدايشان به بالاترين رده ها برسد.

يکي از زنان راي دهنده گفت: ما براي مشارکت در انتخابات شوراهاي محلي آمده ايم و همواره در پيشرفت کشورمان مشارکت مي کنيم. مشارکت زنان در امور اجتماعي مساله تازه اي در سوريه نيست.

يک شهروند ديگر نيز افزود: مشارکت گسترده زنان توجه مرا جلب کرد که نشان دهنده آگاهي آنان است. زنان نيز همانند مردان حق نامزد شدن و شرکت در انتخابات دارند. آنها از حقوق خود استفاده مي کنند و امروز مشارکت آنان بسيار خوب است.

گفتني است زنان 57 درصد جمعيت سوريه را تشکيل مي دهند.

برگزاري انتخابات شوراهاي محلي در سوريه طي ديروز (دوشنبه 21آذر)  تغييري بي سابقه در فرايند انتخابات در اين کشور به شمار مي رود.


13 - 10:37

پربیننده ترین خبرها