تاکيد برادامه تظاهرات تا تحقق مطالبات مردم،

تبليغ براي صالح دريمن همچنان ادامه دارد

تبليغ براي صالح دريمن همچنان ادامه دارد
چهارشنبه 23 آذر 1390 - 06:23

لندن (العالم)ـ يک پژوهشگر يمني بر لزوم ادامه تظاهرات و فعاليت هاي انقلابي تا تحقق همه خواسته هاي مردم تاکيد کرد و از رسانه هاي دولتي و رسمي کشور به دليل ادامه تبليغ براي علي عبدالله صالح رييس جمهور کنار رفته اين کشور انتقاد کرد.

سمير شيباني روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم با اشاره به توافقنامه رياض در زمينه واگذاري قدرت در يمن گفت: صالح با ميل و رغبت خود از قدرت کناره گيري نکرد بلکه انقلاب وي را وادار به کناره گيري کرد.

شيباني به برخي اقدامات نگران کننده خارج از چارچوب توافقنامه، مانند ادامه تبليغ براي عبدالله صالح در رسانه هاي رسمي کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اين اقدامات تلاشي براي تحريک مردم يمن و نيز برهم زدن توافقنامه واگذاري قدرت است که عبدالله صالح در رياض آن را امضا کرده است. صالح اين توافقنامه را نوعي امتياز از جانب خود مي داند در حالي که اين توافقنامه فقط کمترين حد از اهداف انقلاب را محقق کرد.

اين پژوهشگر يمني افزود: عبدالله صالح درواقع به دنبال برون رفت مي گشت تا از شرايط بحراني که در آن قرار داشت رهايي يابد که گروه هاي انقلاب اين زمينه را برايش فراهم کردند تا شر حکومت استبدادي 30 ساله اش از سر مردم يمن کم شود.

وي گفت: عبدالله صالح با فشارهاي انقلاب کنار گذاشته شد که اين امر بيانگر هوشياري و بيداري مردم است که به دنبال آن بودند تا در حد امکان خسارت ها و آسيب ها را کمترکنند.

شيباني در ادامه در باره دولت جديد خاطرنشان کرد: مخالفتي با روي کار آمدن حکومت ائتلاف ملي فعلي وجود ندارد ولي برخي با ترکيب اين حکومت به دليل حضور برخي افراد بد سابقه مخالفند ، افرادي که گروه هاي انقلابي از آنها ناراضي هستند.

وي با تاکيد بر ادامه فعاليتهاي انقلابي و پي گيري اهداف و اصول مردم انقلابي افزود: به رغم تحقق برخي دستاوردهاي جزيي مانند رفع تنشها در تعز و نيز در برخي مناطق صنعا ، ولي اين اقدامات اهداف و خواسته هاي جوانان انقلابي را محقق نمي کند.

شيباني اظهار داشت: تحصنها در ميدانها و تظاهرات حقي مشروع از حقوق بشر به شمار مي آيد و هيچ کسي نمي تواند آنها را منع کند . حکومت مي تواند به وظايف خود عمل کند در حالي که تحصنها همچنان ادامه داشته باشد.

وي گفت: جوانان انقلاب فقط به اين دليل با اين فرايند سياسي و حکومت جديد موافقت کردند که در نهايت منجر به رها شدن از عبدالله صالح شود.
23
س16:25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها