روزنامه نگار آمريکايي:

تحريک ايران مردم آمريکا رابه خطر مي اندازد

تحريک ايران مردم آمريکا رابه خطر مي اندازد
چهارشنبه 23 آذر 1390 - 12:29

بيروت (العالم)- يک روزنامه نگار آمريکايي با محکوم کردن اظهارات برخي مسوولان کشورش درباره ترور سردار " قاسم سليماني" فرمانده نيروي سپاه قدس در آستانه انتخابات رياست جمهوري گفت: تحريک ايران مردم آمريکا را به خطر مي اندازد.

فرانک لامپ چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم درخواست مسوولان آمريکايي براي ترور فرمانده نيروي سپاه قدس را نقض آشکار قوانين سازمان ملل عنوان و خاطرنشان کرد: کساني که چنين درخواست هايي را مطرح مي کنند ، مطيع اوامر لابي هاي صهيونيستي هستند.

لامپ افزود: به نظر مي رسد که اين درخواست ها درپي اعمال فشار صهيونيست ها بر کنگره در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريکا صورت گرفته است.

وي اظهار داشت: اين اقدام در راستاي تلاش براي ايجاد فضايي است که به اسرائيل اجازه دهد که با ايران به همان شيوه اي عمل کند که در سال 1982 با نيروگاه عراق برخورد کرد و آن را هدف حمله قرار داد.

اين روزنامه نگار آمريکايي هشدار داد که با توجه به توانمندي ايران، اين وضعيت ممکن است منطقه را با شرايط وخيمي روبرو کند.

وي اظهار داشت: بسياري از آمريکايي ها به علت اقدامات سازمان هاي صهيونيستي که فقط به منافع اسرائيل مي انديشند و در راستاي حمايت از تل آويو و تشويق به حمله به ايران تلاش مي کنند ، ازخفت و ذلت رنج مي برند.

روزنامه نگار آمريکايي خاطرنشان کرد که مردم آمريکا درک درستي از سياست خارجي کشورشان ندارند ولي نخبه هاي آمريکايي به خوبي مي دانند که کشورشان مشکلي با ايران ندارد اما مشکل از جانب سياستمداراني است که چنين اظهاراتي را برزبان مي آورند و جو تحريک آميزي را عليه ايران ايجاد مي کنند که مردم آمريکا را به خطر مي اندازد.

وي اظهارات اخير " نيوت گينگريچ " نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا را که گفته بود ملت فلسطين ملتي جعلي است، به باد انتقاد گرفت و گفت: اين اظهارات و خصومت ها از جانب کساني است که حامي اسرائيل هستند و همواره با حضور در رسانه ها به ديگران اهانت مي کنند.

لامپ تاکيد کرد: مواضع ضد ايراني و اظهارنظرها دراين باره نشان دهنده موضع و ديدگاه ملت آمريکا نيست بلکه توهيني از سوي عده اي به ايران درجهت خدمت به اسرائيل است.

وي تصريح کرد: آنچه اخيرا" از سوي مزدوران سيا و موساد فاش شده است ، نشان مي دهد که ايران ستون اصلي مقاومت وحامي اصلي آن است.

اين روزنامه نگار آمريکايي درخواست واشنگتن از ايران براي بازپس دادن هواپيماي جاسوسي پيشرفته آرکيو 170 را ،که به حريم هوايي ايران تعرض کرده است، غير منطفي عنوان و خاطرنشان کرد: ايران حق دارد که براساس قوانين بين المللي اين هواپيما را نزد خود نگاه دارد.

وي خواستار محکوميت تجاوزهاي آمريکا به ايران اعم از تهديد به ترور مسوولان اين کشور يا نقض حريم هوايي ايران شد.
13-20:12

پربیننده ترین خبرها