فصل جدید همکاری اقتصادی- تجاری ایران وسوریه

فصل جدید همکاری اقتصادی- تجاری ایران وسوریه
چهارشنبه 23 آذر 1390 - 16:48

نهمين دوره نشست هاي کميته پيگيري همکاريهاي اقتصادي ايران و سوريه با توجه به تحولات منطقه بويژه تحريم دمشق ازطرف غرب و اتحاديه عرب آغاز به کارکرد.

محمد نضال شعار وزيراقتصاد و تجارت سوريه در گفتگو با خبرنگار العالم در دمشق گفت: روند روابط سياسي و استراتژيک سوريه و ايران اکنون با برقراري روابط اقتصادي- تجاري درحال گسترش وتوسعه است.

وی اظهارداشت  : در گذشته روابط تجاري ایران وسوریه هم سطح با روابط سياسي نبود ؛ اما اکنون زمينه های لازم  فراهم شده و بحث و بررسيهايي که ازچند سال پيش تاکنون درخصوص تجارت آزاد اغاز کرديم به واقعيت پيوست و مجلس شوراي اسلامي ایران اين توافقنامه را مورد تاييد قرارداد تا فورا اجراشود.

وي افزود: بايد اين توافقنامه به واقعيتي ملموس تبديل شود و ساز و کارهاي لازم براي تسريع دراجراي آن ايجاد گردد.

سه کميته براي بررسي مسايل ساخت وساز مسکن ،حمل ونقل و روابط اقتصادي و تجاري در چارچوب اين توافقنامه تشکيل شد.

نيکزاد وزيرراه و ترابري ورييس هيات ايراني نیزتاکيد کرد که روابط دمشق وتهران الگويي عالي براي کشورهاست.

وی اظهارداشت : تهران ميزان حملات عليه سوريه و نيز وحدت ملي آن را به خوبي درک مي کند وبه حمايت خود از دمشق و سياست مقاومت وايستادگي آن ادامه خواهد داد.

برخی ازناظران همکاری دوکشوررا دراین موقعیت حساس برای سوریه مهم دانسته و براين باورند که فضاهاي دوستانه اي که بر نشست کميته پيگيري همکاريهاي اقتصادي سوريه و ايران حاکم است، بيانگر تمايل دو طرف براي بالا بردن سطح روابط اقتصادي و حمایت بیش ازپیش ایران از جبهه مقاومت است.

س12:35/23



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها