کارشناس امور صهیونیستی:

اخوان المسلمین مدافع فلسطین نیست

اخوان المسلمین مدافع فلسطین نیست
پنج‌شنبه 24 آذر 1390 - 07:03

يک کارشناس فلسطيني و تحليلگر امور اسرائيلي، با اشاره به پايبندي اخوان المسلمين به معاهده کمپ ديويد، گفت: از زمان تحولات مصر و روي کار آمدن اخوان المسلمين، تغييرات زيادي در وضعيت جديد مصر به نفع فلسطيني ها ايجاد نشده است.

" فايز عباس"  روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم در الناصره، گفت: وضعيت مصر پس از پيروزي انقلاب شاهد تغييرات زيادي به نفع فلسطيني ها نبوده و اين کشور مشغول مسائل داخلي خود است.  

عباس گفت: اخوان المسلمين در اولين بيانيه اش اعلام کرد که به توافقنامه هاي مصر خصوصا کمپ ديويد پايبند خواهد بود، توافقنامه اي که فقط برآورنده خواسته هاي رژيم اشغالگر صهيونيستي و آمريکا است.

این تحلیلگر مسائل صهیونیستی درباره افزايش روند يهودي سازي قدس، تخريب منازل و آوارگي صدها فلسطيني، گفت: عواملي، رژيم صهيونيستي را در اجراي اين گونه عمليات ترغيب مي کنند .

وی افزود : مهمترين عامل  واهمه نداشتن کابینه های مختلف صهیونیستی از دولت هاي عربي و اسلامي است که در خصوص تعرض به مقدسات اسلامي و مسيحي واکنش جدی نداشته اند و ندارند که به عنوان نمونه می توان به تخریب اخیر کلیسایی در منطقه غور اردن توسط صهیونیست ها اشاره کرد.

کارشناس امور صهیونیستی، با اشاره به اینکه ضعف سران عرب يکي از مهمترين عوامل بي حرمتي اسرائيل به مقدسات اسلامي است، افزود: دولت کنوني رژیم صهیونیستی، مانند دولت هاي قبلي به شهرک سازي در قدس و کرانه باختري رود اردن ادامه خواهد داد و برخي مسئولان اسرائيلي هم خواستار ساخت شهرک هائي در مرز کرانه باختري رود اردن و کشور اردن هستند .

عباس گفت: سياست شهرک سازي اسرائيل برنامه ريزي شده است و هيچ ارتباطي به بحران مالي آمريکا و اروپا ندارد، بلکه مرتبط با تحولات خاورميانه است.

فايز عباس افزود: آنچه از سران عرب انتظار مي رود اينست که رژيم صهيونيستي را براي متوقف کردن شهرک سازي و غصب اماکن اسلامي تحت فشار بگذارند، بدون اينکه وارد جنگ با اين رژيم شوند.



پربیننده ترین خبرها