انقلابیون بحرین :

سرکوب معترضان بحرینی را متوقف کنید

سرکوب معترضان بحرینی را متوقف کنید
پنج‌شنبه 24 آذر 1390 - 11:02

يکي از رهبران جمعيت عمل اسلامي تاکيد کرد: شماري از جمعيت هاي سياسي و انجمن هاي حقوقي در نامه اي به کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل، مطالبات اساسي مردم بحرين به ويژه اقدام عملي در توقف سرکوبگري و آزادي حق تظاهرات مسالمت آميز را خواستار شدند.

" هاشم الصباغ " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم در منامه، اظهار داشت: فرصت سفر کميسيارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل به بحرين را مغتنم مي شماريم تا آن ها را از حجم گسترده نقض حقوق بشر مردم بحرين مطلع سازيم، زيرا  اکنون زمام کشور در دست رژيمي نظامي است و با دستورات نظامي اداره مي شود.

وی افزود: با توجه به شهادت و بازداشت شمار زيادي از مردم ، علما،جوانان و زنان در عمليات های نظامي نيروهاي بحريني مي توان سال 2011 را سال نظامي بحرين ناميد.

الصباغ درباره مضمون نامه ارائه شده توسط جمعيت هاي سياسي به نمايندگي از جميعتي که ديروز در مقابل مقر سازمان ملل در بحرين تجمع کرده بودند، گفت: در اين نامه مطالباتي اساسي مطرح شده است.

وی افزود : ما اقدام عملي براي توقف سرکوبگري و نقض حقوق بشر در بحرين و کشتار عمدي مردم در داخل زندان ها و در خیابان ها را خواستار شديم.

این عضو برجسته جمعیت عمل اسلامی، افزود: در اين نامه همچنين تحقيق درباره وضع حقوق بشر در بحرین درخواست شده است ، زيرا این کشور از نظر حقوق بشر در آخرین رتبه  کشورهاي عربي قرار دارد؛ ما همچنين گشايش پرونده تحقيقات درباره شکنجه سازمان دهي شده فعالان آزادي بيان و بازخواست عاملان آن را خواستار شديم.

هاشم الصباغ همچنين، افزود: يکي ديگر از مطالبات مطرح شده، اقدام عملي جامعه جهاني براي متوقف کردن سرکوبگري و ارتکاب جنايت ضد معترضان شرکت کننده در تظاهرات مسالمت آميز است.

وی اظهارداشت : ما همچنين اجراي توصیه های کميته حقيقت ياب بسيوني که از سوي پادشاه بحرين تشکيل شده بود را خواستار شديم و اعلام کرديم که حداقل انتظار  مردم اجراي توصیه های اين کميته در زمينه حقوق بشر و آزادي بيان ، آزاد کردن بازداشت شدگان و بازگشت اخراج شدگان به کارهايشان است.

وي درباره واکنش کميسارياي عالي حقوق بشر در قبال اين نامه نيز گفت: نماينده سازمان ملل از اين نامه استقبال کرد و در خصوص آن اظهاراتي کوتاه داشت؛ او ضمن استقبال از اعتراضات مسالمت آميز و تجلیل  از انقلاب بحرين و روند مسالمت آميز آن ، بر ضرورت رعايت حقوق بشر ، حق آزادي بيان و حق تظاهرات مسالمت آميز تاکيد کرد.

هاشم الصباغ در پايان گفت : ما خواهان نقشي فعال تر و عملي تر از سازمان ملل هستيم و با وقت کشي که زمينه را براي بهره برداري رژيم سرکوبگر فراهم کند، مخالفيم.

18:48

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها