درخواست صدری ها برای شکایت از آمریکا

درخواست صدری ها برای شکایت از آمریکا
پنج‌شنبه 24 آذر 1390 - 11:12

يکي از رهبران جريان صدر از دولت خواست عليه آمريکا به سبب جنايات، کشتار و ويراني هايي که در مدت اشغال عراق سبب شده، شکايت کند.

شيخ " طلال السعدي " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم در بغداد، اظهار داشت: آمريکا براي حمله به عراق از سازمان ملل اجازه نداشت و این حمله نه با اجازه ملت و نه به درخواست دولت؛ بنابر اين ورود آمريکا به عراق جنبه نظامي، استبدادي و اشغالگرانه داشت.

وي افزود: آمريکا با ادعاي سرنگون کردن صدام و تغيير رژيم وارد اين کشور شد؛ اين در حالي است که صدام دشمن آمريکا نبود و به تعبيري کلانتر منطقه خليج فارس شمرده مي شد.

وی گفت : بهترين دليل  اين مدعا حمايت همه جانبه واشنگتن از صدام در سرکوب انتفاضه شعبان سال 1991 بود که در آن تمام مردم عراق از شمال تا جنوب براي سرنگون کردن صدام قيام کرده بودند.

اين عضو  برجسته جريان صدر خاطر نشان کرد: همه مي دانند که آمريکا با برنامه اي از پيش تعيين شده و بر اساس نقشه خاورميانه بزرگ وارد عراق شد که اين برنامه را کسينجر در دهه نود قرن گذشته طراحي کرده بود.

وی افزود : به اين ترتيب حمله به عراق و هر منطقه ديگري در جهان تنها به منظور برآوردن اهداف سياسي، اقتصادي و نظامي آمريکا صورت مي گيرد و کاخ سفید  هر جا برود خرابي و ويراني و کشتار آن کشور را فرا مي گيرد.

وي گفت : حمله آمريکا به عراق خسارت هاي مادي و معنوي فراواني به اين کشور وارد کرد و زيرساخت هاي اقتصادي و نظامي آن را نابود ساخت ؛ به اين ترتيب دولت بغداد بايد تاوان اين خسارت ها و خرابي ها را با شکايت ضد حاکمان کاخ سفید جبران کند.

شيخ السعدي در پايان تاکيد کرد: خروج نيروهاي آمريکايي از عراق به منظور حفظ آبروي واشنگتن  صورت مي گيرد ، زيرا آمريکا شکستي مفتضحانه خورد و با وجود آن که توانست در ميان کشورهاي عربي شکاف ايجاد کند ، نتوانست نقشه هاي خود را عملي کند و تنها در امور داخلی سوريه، بحرين و ايران دخالت کرد.

19:44

پربیننده ترین خبرها