استقبال دمشق ازميانجيگري عراق

استقبال دمشق ازميانجيگري عراق
جمعه 25 آذر 1390 - 07:56

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري با اشاره به طرح عراق براي اوضاع اين کشور گفت: دمشق از هرگونه طرح مشترك كشورهاي عربي که به حاكميت و استقلال سوريه خدشه اي وارد نشود، استقبال مي كند.

"مُعد محمد" نويسنده و تحليلگر سياسي سوري در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به آگاهي عراق از فرايند سياسي سوريه اظهار داشت: شمارزيادي از گروههاي سياسي عراق در سوريه حضور داشتند واز نزديك با تصميمات ومعيارهاي اين كشور براي پذيرفتن هرپيشنهاد خارجي، و مخالفت قاطعانه با طرح هايي كه حاكميت و استقلال سوريه را زير سئوال ببرد، آشنايي دارند.

وي افزود: عراق باید با در نظر گرفتن اوضاع خود و ابزار اجرايي براي به ثمر نشاندن اين ميانجيگري، اقدام كند.

معد محمد خاطرنشان کرد: عراق به خاطر برخي پرونده هاي مشترك خود با سوريه ، از سوي اتحاديه عرب  به ميانجي گري ميان مخالفان و رژيم سوريه مي پردازد .

معد محمد اظهار داشت: عراق و سران كشورهاي عربي بارها به باراك اوباما رئيس جمهوري امريكا نسبت به اصرار وي براي  براندازی بشار اسد رئيس جمهوري سوريه هشدارداده، و آن را داراي تبعات وحشتناكي براي پرونده نامشخص عراق مي دانند.

وي گفت : عراق از ماهيت طرح هاي ضد سوري آمريكا و هدف آمريكا از اينكه بغداد را در اين  ميانجي گري پيچيده وارد كرده به خوبي آكاه است .

 

15-19:35



پربیننده ترین خبرها