راهکار خروج سوریه از بحران

راهکار خروج سوریه از بحران
جمعه 25 آذر 1390 - 08:20

عضو هيأت هماهنگي ملي سوريه با اشاره به موضوع ميانجيگري عراق، بر ضرورت آتش بس و پايان عمليات نظامي بعنوان راهکاري براي آغاز اين ميانجي گري تأکيد کرد.

"عبدالعزيز الخير" به شبكه خبري العالم گفت: عراق و سوريه از نظر اجتماعي، اقتصادي، سياسي، و امنيتي پيوندهاي عميقي با يكديگر دارند، و اين امر باعث ايجاد ارتباط محكمي ميان طرفين درزمينه منافع مي شود. بنابراين همه كشورهاي عربي بايد به طور جدي در راستاي حل بحران سوريه تلاش كنند.

وي افزود: عراق با خروج نيروهاي آمريكايي تلاش مي كند حضور خود را در ميان كشورهاي عربي مستحكم كند. به ويژه در اين راستا بر برگزاري نشست سران كشورهاي عربي در بغداد تأكيد و اصرار دارد. اين امر مي تواند عاملي براي میانجی گری عراق باشد.

عضو هیأت هماهنگی ملی سوریه تصريح كرد: همه اعراب و كساني كه علاقه مند به حل بحران سوريه و مشاركت در اين زمينه هستند، بايد پايان عمليات نظامي و اجراي آتش بس قطعي و نهايي را به عنوان سرآغاز ابتكارهايشان قرار دهند.

عبدالعزيز الخير افزود: در صورتي كه عراق نتواند قبل از آغاز هرگونه میانجی گری در زمينه پرونده سوريه، فضايي مبتني بر آتش بس و پايان عمليات نظامي را فراهم كند، نتايج اقدامات آن تنها به اظهارنظرهاي رسانه اي محدود خواهد بود و هيچ نتيجه سياسي به دست نخواهد آمد.

 

15-19:40



پربیننده ترین خبرها