شانزده هزار جاسوس آمریکایی در عراق

شانزده هزار جاسوس آمریکایی در عراق
جمعه 25 آذر 1390 - 08:44

رئيس مركز نظارت بر آزادي مطبوعات در عراق با انتقاد شديد از اظهارات وزيردفاع آمريكا درباره حضور اين کشور در عراق گفت، هدف از حضور شانزده هزار نيروي آمريکايي در عراق، جز جاسوسي نيست.

"هادي جلومرعي" به شبكه خبري العالم گفت: آمريكا همچنان به روش هاي مختلف ديگر به دخالت در امور داخلي عراق ادامه خواهد داد.

جلومرعي تأكيد كرد: عراق يك منطقه استراتژيك براي منافع آمريكا به شمار مي آيد. به همين دليل اين كشور بزرگترين سفارتخانه خود در جهان را با حدود 16 هزار كارمند تحت عناوين مختلف در عراق ایجاد کرده است.

رئيس مركز نظارت برآزادي مطبوعات در عراق افزود: اين سفارتخانه با چنين اوصافي نشان مي دهد كه مراكز اطلاعاتي بزرگي درآن وجود دارد، و آمريكا همچنان براي تأمين منافع خود درعراق به دخالت هايش درامور داخلي اين كشور ادامه خواهد داد.

هادي جلومرعي بزرگترين چالش براي دولت، پارلمان و گروههاي سياسي اين كشور را چگونگي هماهنگي آنها با يكديگر و اتحاد در زمينه شناسايي اهداف سياسي، امنيتي و اقتصادي آمريكا در عراق دانست و تأكيد كرد: اتخاذ استراتژي يكپارچه از سوي گروههاي سياسي عراقي براي برخورد با دخالت هاي آمريكا و حضور نيروهايشان در اين كشور ضروري است. زيرا سفير آمريكا از هيچ گونه دخالتي در زمينه مشكلاتي كه در آينده عراق با آن مواجهه است دريغ نخواهدکرد.

 

-15-17:00 



پربیننده ترین خبرها