ضرب و شتم فعال زن بحرینی+ ویدیو

ضرب و شتم فعال زن بحرینی+ ویدیو
جمعه 25 آذر 1390 - 17:17

تصاوير و ويديوهاي منتشر شده از نحوه بازداشت "زينب الخواجه" فعال زن بحريني، بيانگر برخورد خشونت آميز نيروهاي آل خليفه با اين زن بحريني است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "زینب الخواجه" که فرزند "عبدالهادی الخواجه" فعال معروف بحرینی است، همچنان در بازداشت رژیم آل خلیفه قرار دارد.

پدر این زن 27 ساله بحرینی نیز در بازداشت رژیم آل خلیفه است.

نیروهای آل خلیفه سه شنبه گذشته در جریان حمله به تظاهرکنندگان در جاده ای نزدیک به منامه پایتخت بحرین، بسوی آنها گازهای سمی شلیک کردند.

با نزدیک شدن نیروهای آل خلیفه به میدان محل تجمع معترضان، زنانی که در این میدان تجمع کرده بودند، آن را ترک کردند؛ ولی زینب الخواجه همچنان در این میدان باقی ماند.

ویدیوی منتشر شده از نحوه بازداشت این فعال زن بحرینی بیانگر آن است که یک پلیس زن پس از زدن دستبند به دستان زینب الخواجه، او را با خشونت روز زمین کشید، و او را به همین صورت تا خودرو پلیس روی زمین کشاند.

تصاویر منتشر شده از این ماجرا نیز حاکی از آن است که یک زن پلیس هنگام انتقال زینب الخواجه به خودرو پلیس، او را مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

علاوه بر پدر، همسر زینب الخواجه نیز در بازداشت رژیم آل خلیفه قرار دارد.

مرکز حقوق بشر بحرین از بازداشت یک زن بحرینی دیگر به نام "معصومه السید" در همان روز در مجتمع تجاری نزدیک همین منطقه خبر داد.

با شدت گرفتن اعتراضهای داخلی و بین المللی به بازداشت این دو زن بحرینی، پس از انتشار ویدیو و تصاویری از بازداشت خشونت آمیز زینب الخواجه، وزارت کشور بحرین در بیانیه ای اعلام کرد که این دو زن به دلیل مخالفت با پایان دادن به فعالیتهای "غیرقانونی" بازداشت شده اند.

وزارت کشور بحرین همچنین مدعی شد که معصومه السید به یکی از زنان پلیس حمله کرده است!

در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است که این دو زن با حضور وکلا به دستگاه قضایی تحویل داده می شوند.

از سوی دیگر "سعید یوسف" عضو مرکز حقوق بشر بحرین  در شبکه های اجتماعی اینترنتی نوشته است که دادستانی کل برای این دو زن حکم بازداشت هفت روزه صادر کرده، و برای بررسی موضوع برخورد خشونت آمیز با این دو زن، خواستار معاینه آنها شده است.

جمعیت حقوقی "فریدم هاوس " با محکوم کردن بازداشت این دو زن بحرینی، خواستار پایبندی رژیم ال خلیفه به وعده هایش شده است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها