8 کشته و صدها مجروح در قاهره

8 کشته و صدها مجروح در قاهره
شنبه 26 آذر 1390 - 04:23

تحصن معترضان به حکومت نظاميان در مصر سرانجام با دخالت افراد مسلح به خشونت کشيده شد، و 8 کشته و صدها مجروح برجاي گذاشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد در جریان درگیری های دیروز نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان در قاهره، 8 نفر کشته و 299 نفر مجروح شدند.

پیش از این وزارت بهداشت مصر شمار کشته ها را 3 نفر اعلام کرده بود.

خبرنگار شبکه العالم از قاهره گزارش داد، این درگیری دیروز با حمله نیروهای امنیتی و ارتش به تحصن کنندگان و معترضان به شورای نظامی و دولت موقت، مقابل ساختمان نخست وزیری در پایتخت مصر آغاز شد.

به گفته منابع بیمارستانی، بیشتر آسیب دیدگان در این دگیری ها به ضرب گلوله کشته و یا مجروح شده اند.

بر اساس این گزارش عصر دیروز با شدت گرفتن درگیری ها شمار بیشتری از مردم معترض به خیابانها ریختند و علیه شورای نظامی به تظاهرات پرداختند.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز به نقل از دارالفتوای این کشور، از کشته شدن "عماد عفت" یکی از مسئولان ارشد این مرکز در جریان این خشونتها خبر داد.

با تاریک شدن هوا بر شدت این خشونتها افزوده شد و نیروهای امنیتی و ارتش، پرتاب سنگ از سوی مردم معترض را با گلوله پاسخ دادند.

به گفته فعالان این درگیری ها هنگامی آغاز شد که نیروهای امنیتی سعی کردند با زور تحصن مسالمت آمیز مردم مقابل شورای وزیران را متفرق کنند.

نظامیان تحصن کنندگان مصری را با سنگ هدف قرار می دهند

شاهدان همچنین تأکید کردند، سربازان و نیروهای امنیتی با لباسهای شخصی از بالای ساختمانهای اطراف محل تحصن، مردم معترض را با سنگ و شیشه هدف قرار دادند، که معترضان نیز در مقابل به پرتاب سنگ و آتش زدن تایر خودرو پرداختند.

 

درحالیکه از آغاز انقلاب مصر تا کنون شمار قابل توجهی از مردم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی و ارتش کشته و یا مجروح شده اند؛ اینبار نیز شورای نظامی در بیانیه ای تاکید کرد که نیروهای مسلح در متفرق کردن تظاهرکنندگان، به زور متوسل نشده اند.

این شورا همچنین استفاده از سلاح گرم را تکذیب کرد و تیراندازی ها را دفاع نیروهای امنیتی از خود هنگام خدمت تلقی کرد.

تحصن مردم مقابل ساختمان نخست وزیری از ماه گذشته و پس از کشته شدن 42 نفر به دست نظامیان درمیدان التحریر قاهره آغاز شد.

مردم مصر خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان، و تشکیل دولتی مدنی با اختیاراتی واقعی هستند.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها