امیر قطر پرده از یک راز برداشت

سرسپردگی آل ثانی به وهابیت

سرسپردگی آل ثانی به وهابیت
شنبه 26 آذر 1390 - 14:26

شيخ " حمد بن خليفه آل ثاني " امير قطر ديروز (جمعه) سرانجام پرده از راز بزرگ سرسپردگي آل ثاني به وهابيت برداشت آنگاه که نام بزرگترين مسجد اين کشور در دوحه را " محمد بن عبدالوهاب" رهبر سلفي هاي نجد، گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از میدل ایست آنلاین، این اقدام امیر قطر توفانی از گمانه زنی ها را در باره نقش آینده این امیرنشین کوچک در ترسیم نقشه سیاسی منطقه خلیج فارس بویژه رقابت آن با آل سعود بپا کرد.

شيخ حمد در مراسم افتتاح اين مسجد كه مساحت آن بالغ بر 175 هزار متر مربع است، گفت: شيخ جاسم جد ما بنيانگذار قطر كه عالم به امور دين و در عين حال حاكم بود، از جمله كساني است كه دعوت شيخ محمد بن عبدالوهاب را پذيرفت و آن را در قطر و خارج آن در كشورهاي مختلف اسلامي منتشر كرد  و خود را مسوول نشر كتاب هاي تبليغي وهابيت و ديگر كتاب ها در كشور هند دانست.

ناظران بر اين باورند كه افتتاح اين مسجد اقدامي از سوي قطر مبني بر اعلام سرسپردگی به جريان سلفي و پايبندي به دعوت وهابي هاست كه براي سال هاي  مديدي در قطر در حاشيه قرار گرفته بودند كشوري كه در ظاهر جريان هاي ديگري را ترجيح می داد.

قطري ها بر اين باورند اين مسجد كه همزمان با جشن هاي روز ملي قطر افتتاح شد، مي بايست نام شيخ جاسم بن محمد آل ثاني بنيانگذار دولت قطر بر آن گذاشته شود نه عبدالوهاب كه معتقدند دعوتش با خواسته هاي آنها مغايرت دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها