هشدار مقامات حماس به تشکیلات خودگردان:

با مذاکرات یک‌طرفه آشتی ملی را نابود نکنید

با مذاکرات یک‌طرفه آشتی ملی را نابود نکنید
سه شنبه 17 خرداد 1390 - 06:10

صلاح بردويل از رهبران جنبش مقاومت اسلامي "حماس" تاکيد کرد که ازسرگيري مذاکرات ميان طرفين فلسطيني و صهيونيستي باعث تيرگي فضاي توافق ملي فلسطيني مي شود که مستلزم عدم اتخاذ اقدامات يک‌جانبه و خطرناک عليه منافع ملت فلسطين و وحدت آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بردویل در گفتگوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین در واکنش به افشاگری شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات مخفیانه میان دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت عبری و سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" خاطر نشان کرد که «این مذاکرات یکی از مصائب وارده به ملت فلسطین است که منجر به وقوع فاجعه سازش طی 20 سال گذشته شده است.»

وی افزود آنچه باعث بدتر شدن این وضعیت شده این است که مذاکرات مذکور در حالی برگزار می شود که نتانیاهو به صراحت مخالفت خود با عقب نشینی به مرزهای سال 67 و چشم پوشی از قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود و نیز عقب نشینی از منطقه الاغوار و شهرک‌های صهیونیست نشین را اعلام کرده است.

این رهبر فلسطینی همچنین اظهار داشت که برگزاری این مذاکرات با وجود شرط نخست وزیر دولت عبری برای توافق با طرف فلسطینی مبنی بر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین باید هویت یهودی "اسرائیل" را به رسمیت بشناسد، جای تعجب دارد و در سایه این شرایط ازسرگیری مذاکرات؛ خواه علنی و خواه مخفیانه مساله ای بیهوده است.

بردویل تاکید کرد که از همین رو ما امیدواریم که این اخبار منتشر شده از سوی رسانه های صهیونیستی دروغ و به دور از واقعیت باشد و تشکیلات خودگردان به خواسته های ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی که از راهکار مذاکره و امتیازدهی و تضییع حقوق خسته شده است، توجه داشته باشد.

گفتنی است که شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه اعلام کرد که اسحاق مالخو به نمایندگی از دفتر بنیامین نتانیاهو مذاکرات مخفیانه ای را با صائب عریقات عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" انجام می دهد تا به توافقاتی بر سر ازسرگیری مذاکرات قبل از ماه سپتامبر آینده دست یابند و امور به سر حد کشمکش های سیاسی کشیده نشود. این شبکه خاطر نشان کرده است که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز مسئولیت نظارت بر این دیدارها را بر عهده دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها