گزارش العالم از صنعا

محاکمه، کابوس دیکتاتور یمن

محاکمه، کابوس دیکتاتور یمن
شنبه 26 آذر 1390 - 18:22

فرياد يکپارچه مردم يمن براي محاکمه و مجازات " عبدالله صالح" ديکتاتور خونريز اين کشور، به کابوسي وحشتناک براي او تبديل شده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از صنعا، مردم یمن با شرکت در تظاهرات در 18 استان این کشور خواستار محاکمه و مجازات شدید دیکتاتور این کشور و همدستانش در سالها جنایت در این کشور شدند.

يك فعال يمني گفت : اصل عدالت اين است ، همه كساني كه جنایتی علیه انقلابيون در ميادين شهرهای یمن مرتكب شده اند، محاكمه و مجازات شوند.

وي افزود : آيا عاقلانه است كه مردم و جوانان انقلاب یمن ميدان هاي تغيير را ترك كنند ، بدون اينكه به خواسته خود يعني محاكمه و مجازات عوامل فاسد و قاتل دست يابند.

همه گروه ها و قشرهای مختلف انقلابي یمن در چهل و چهارمين جمعه از زمان شروع انقلاب خود ، تاكيد كردند كه هيچ مصونيتي براي جنايتكاران عليه مردم يمن و عوامل كشتار تظاهركنندگان و غيرنظاميان وجود ندارد.

تظاهركنندگان يمني برخي اعضای دولت جديد وفاق و كميته نظامي را به دست داشتن در جنايت ها متهم كردند.

" محمد العسل " از رهبران انقلاب مردم يمن گفت : ما زماني كه ديديم وزراي حزب حاكم كه دستانشان به خون مردم یمن آغشته است ، تكريم مي شوند ، بسيار ناراحت شديم  واعتراض خود را اعلام کردیم .

وي با بیان اینکه" اجازه نمی دهیم آنها از محاكمه و مجازات فرار کنند"، ادامه داد: خشم انقلابيون از اين است كه برخي از وزراي دولت باسندوه كه نماينده مخالفان هستند، همتايان خود را که متهم هستند در دوره رژيم صالح به كشتار مردم يمن دست زده اند، تمجيد كردند.

يك فعال ديگر یمنی به خبرنگار العالم گفت: دادن مصونيت به عبدالله صالح از سوي مجلس نمايندگان به ما مربوط نمي شود و محاكمه او خواسته مردم براي اعلام وفاداري به خانواده هاي شهدا و مجروحان است و ما هرگز از اين خواسته كوتاه نخواهيم آمد.

پافشاري مردم يمن بر تحقق اهداف خود از انقلاب نشان مي دهد كه آنها مي توانند درنهايت خواسته خود را به كرسي بنشانند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها