در سایه تیرگی روابط نتانیاهو و اوباما؛

تلاش جمهوريخواهان براي جلب رضايت اسرائيل

تلاش جمهوريخواهان براي جلب رضايت اسرائيل
يکشنبه 27 آذر 1390 - 05:18

افزايش انتقادات عليه دولت آمريکا در زمينه بي توجهي به صهيونيست ها باعث شده است تا نامزدهاي جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا به رقابت براي جلب نظر و حمايت لابي هاي صهيونيستي بپردازند.

به گزارش روز یکشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبری العالم، نامزدهاي حزب جمهوري خواه در یک مناظره انتخاباتی در حضور ائتلافی از  يهوديان و اعضاي حزب جمهوري خواه، که تلويزيون رژيم صهيونيستي بخشهايي از آن را پخش کرد، بر حمايت همه جانبه خود از رژيم صهيونيستي تاکيد کردند.

"نيوت گينگريچ" يکي از نامزدهاي پیشتاز حزب جمهوري خواه در سخناني در این مناظره تصريح کرد در صورتی که رئیس جمهور آمریکا شود، سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس انتقال خواهد داد.

وي مدعي شد، "اصطلاح ملت فلسطين يک بدعت است".

گینگریچ در راستاي اثبات وفاداري خويش به رژيم صهيونيستي مواضع "ليون پانتا" وزير دفاع و "هيلاري کلينتون" وزير خارجه آمريکا را در راستاي حمايت از اسرائيل ضعيف خواند و آنها را مورد انتقاد قرار داد.

وي افزود: هيلاري کلينتون دولت اسرائيل را به نقض حقوق زنان متهم مي کند اما در عين حال با مسئولان عربستاني ديدار و گفتگو مي کند و از نقض فاحش حقوق زنان در اين کشور سخنی نمي گويد.

گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود گفت: "ميت رامنی " و "ميشله باکمن" ديگر نامزدهاي جمهوري خواه نيز براي جلب رضايت اسرائيل با گينگريچ به رقابت پرداختند.

ميت رامنی در این مناظره تصریح کرد که اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، اولین سفر خارجی خود را به رژیم صهیونیستی اختصاص خواهد داد و ميشله باکمن نيز گفت که همه تلاش خود را براي حمايت از اسرائيل بکار خواهد گرفت.

گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: اين نامزدها در صدد جلب رضايت لابي اسرائيل در آمريکا هستند، زیرا اختلافات ميان اوباما و نتانياهو، شانس پيروزي جمهوری خواهان در انتخابات رياست جمهوري آينده را بيشتر مي سازد.

"سرکيس ابوزيد" نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي در بررسي اين گزارش در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" (از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم، تصريح کرد: از آنجا که لابيهاي صهیونیستی نقش عمده اي در انتخابات آمريکا ايفا مي کنند، نامزدهاي حزب جمهوري خواه همه راههاي ممکن براي جلب رضايت اين لابي ها را در پيش گرفته اند.

وي افزود: متأسفانه برخي از کشورهاي عربي بدون هيچ گونه چشمداشتي سياستهاي آمريکا را در منطقه پيش مي برند؛ لذا آمريکا با توجه به سهل انگاري اعراب و بي توجهي آنها به مسأله فلسطين، حمايت از اسرائيل را رويکرد اصلي سياستهاي خارجي خود در منطقه قرار داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها