با گشودن دفتر طالبان در دوحه؛

پای قطر به دخالت در افغانستان باز شد

پای قطر به دخالت در افغانستان باز شد
يکشنبه 27 آذر 1390 - 06:23

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در پي فراخواني سفير افغانستان از قطر در اعتراض به تلاش اين كشور براي ايجاد دفتري براي طالبان در دوحه، مسئله آشتي و مذاكره با طالبان بار ديگر بحث و جدل گسترده اي در محافل سياسي افغانستان به راه انداخته است."ذبيح الله قريشي" استاد حقوق دانشگاه كابل در گفتگو با شبكه خبري العالم، گفت: كشور قطر بزرگترين پايگاه نظامي آمريكا را در خود جاي داده است، در نتيجه افغانستان از تاثير تصميمات خارجي بر مذاكره با گروه هاي مسلح نگران است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در پي فراخواني سفير افغانستان از قطر در اعتراض به تلاش اين كشور براي ايجاد دفتري براي طالبان در دوحه، مسئله آشتي و مذاكره با طالبان بار ديگر بحث و جدل گسترده اي در محافل سياسي افغانستان به راه انداخته است.

"ذبيح الله قريشي" استاد حقوق دانشگاه كابل در گفتگو با شبكه خبري العالم، گفت: كشور قطر بزرگترين پايگاه نظامي آمريكا را در خود جاي داده است، در نتيجه افغانستان از تاثير تصميمات خارجي بر مذاكره با گروه هاي مسلح نگران است.

وي افزود: به همين دليل قطر علاقه مند به ايجاد دفتري براي طالبان به منظور مذاكره در مكاني ديگر است كه وابسته به هيچ يك از طرف هاي درگيري نباشد.

اكثر روزنامه هاي افغانستان اقدام قطر را مداخله در امور داخلي افغانستان دانسته و نوشته اند: مسئله مذاكره با طالبان بايد با اراده و رهبري افغانستان باشد.

حزب تغيير و اميد افغانستان از بزرگترين احزاب سياسي مخالف اين كشور، شكست همه تلاشها براي گفتگو  با طالبان را كه از خارج از کشور تحميل شود و به اراده افغانستان احترام نگذارد ، پيش بيني كرده است.

"فاضل سنشاركي" سخنگوي اين حزب گفت: ما معتقديم دولت افغانستان از جريان گفتگو با طالبان دور نگه داشته و به حاشيه رانده شده است و هماهنگي بين دولت آمريكا و برخي كشورهاي عربي درباره گفتگو با طالبان و معامله در اين خصوص وجود دارد.

17-20:55

پربیننده ترین خبرها