عضو ائتلاف ملی عراق:

اشغالگری آمریکا درعراق ادامه خواهد یافت

اشغالگری آمریکا درعراق ادامه خواهد یافت
يکشنبه 27 آذر 1390 - 10:08

يك عضو ائتلاف ملي عراق با هشدار درباره اينکه آمريکا با خروج نظامي از عراق، اشغال اين کشور را پايان نخواهد داد، تاكيد كرد که سياستمداران عراقي بايد جلوي دخالتهاي سفارت آمريکا در آينده را بگيرند.

محمد البياتي" در گفت وگو با شبكه خبري العالم در بغداد، گفت: دولت و نيروهاي سياسي عراق بايد به منظور جلوگيري از مداخلات احتمالي سفارت آمريكا در بغداد فشار بيشتري بر واشنگتن وارد كنند.

وي افزود: بزرگي سفارت آمريكا که تعداد كنسولگري هاي آن به 10 استان عراق می رسد و تعداد كاركنان آن بالغ بر 16 هزار نفر با عناوين مختلف است، نشان دهنده این موضع است كه حضور و مداخلات آمريكا در عراق پس از خروج نيروهاي اشغالگر پايان نخواهد يافت.

البياتي با ذکر اینکه اشغال عراق باعث خسارتهاي فراواني هم براي عراقي ها و هم براي آمريكاييها شد، افزود: دولت عراق بايد براي جبران خسارتهايي كه در زمان اشغال به كشور وارد شده از آمريكاييها خسارت دریافت كند.

عضو ائتلاف ملي عراق، افزود: آمريكا به علت اشغال عراق خسارتهاي فراوان سياسي، اقتصادي و نظامي در سطوح بين المللي و داخلي متحمل شده است؛ يكي از عوامل اصلي بحران اقتصادي كنوني آمریکا استقرار نيروهاي اين كشور در خارج از مرزهاي جغرافيايي آن و مداخلات نظامي آن در بسياري از كشورهاي جهان است.

17-19:40

پربیننده ترین خبرها