توطئه برای ابقای نظامیان در مصر

توطئه برای ابقای نظامیان در مصر
يکشنبه 27 آذر 1390 - 12:32

حقوقدان مصري، نا آرامي هاي اخير در اين کشور را توطئه اي براي القاي ناامني و وادار كردن ملت به پذيرفتن نظاميان در قدرت به بهانه حمايت از امنيت دانست.

"جمال تاج الدين" روز یکشنبه به شبكه خبري العالم گفت: آنچه باعث ترديد و شگفتي مي شود، تكرار رويدادها و خشونتها پس از هر مرحله از انتخابات است.

وی با متهم کردن شورای نظامی در توطئه ای علیه انقلاب، تأکید کرد: شوراي نظامي اقدامات لازم را براي جلوگيري از حمله به تحصن کنندگان و معترضان انجام نمی دهد.

تاج الدین اظهار داشت: جريانهاي فعال در این توطئه می دانند كه در روند سياسي به هيچ پايگاه يا كرسي انتخاباتي دست نخواهند يافت، همچنین برخي رسانه های ماهواره ای نيز رويدادها را بزرگ جلوه مي دهند و شهروندان مصري را تحريك مي كنند.

تاج الدين هشدار داد: اين توطئه همه ملت مصر را هدف قرار داده است و در پشت اين توطئه، تلاشي براي وادار كردن ملت به درخواست ابقاي ارتش در قدرت به بهانه حمايت از امنيت در مصر وجود دارد.

این فعال حقوقی مصری، توضيح داد: آمريكا و لابي صهيونيستی نمي خواهند مصر به جايگاه شايسته خود برسد و عصر نهضت آغاز شود، بنابراین همه اقدامات لازم را براي جلوگيري از دستيابي انقلاب مصر به اهداف خود انجام مي دهند.

نامزد رياست اتحاديه وكلاي مصر، ادامه داد: آنها به مزدوران خود در داخل دستور مي دهند و براي آنها پول مي فرستند تا در بين مردم مصر هرج و مرج ايجاد كنند.

تاج الدين افزود: طرفهاي زيادي از جمله شوراي نظامي، شبكه هاي ماهواره اي تحريك كننده و افراد نفوذي بين تحصن كنندگان كه بمبهاي آتش زا به سوي ساختمانهاي دولتي پرتاب مي كنند در اين توطئه دست دارند.

وي هشدار داد: شوراي نظامي مصر به علت انجام ندادن اقدامات لازم براي حمایت از شهروندان و آزادی بیان و انجام ندادن اقدامات قانوني  ضد متخلفان، پايگاه مردمي خود را از دست داده است.

 

17-22:39



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها