بازجویی محافظان معاون رییس جمهوری عراق

بازجویی محافظان معاون رییس جمهوری عراق
يکشنبه 27 آذر 1390 - 14:08

پي از انتشار خبرهايي مبني بر صدور حکم بازداشت معاون رييس جمهوري عراق يک مسئول ارشد امنيتي اين کشور از رسيدگي به پرونده ده تن از محافظان "طارق الهاشمي" به اتهام اقدامات تروريستي خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به گفته یک مسئول ارشد امنیتی عراق، این افراد به دست داشتن در عملیات تروریستی که برخی از آنها مربوط به سال 2006 است، متهم هستند، و پرونده برخی از آنها به دادگاه عالی ارجاع شده است.

از سوی دیگر "علی الموسوی" مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق در اظهاراتی تأکید کرد: در ارتباط با ریخته شدن خون شهروندان، کوتاه نخواهیم آمد.

وزارت کشور، شورای عالی دادگستری، و فرماندهی عملیات بغداد دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی قرار بود از اعترافات اعضای یک شبکه تروریستی پرده بردارند که پخش این اعترافات به پس از زمان تکمیل تحقیقات موکول شد.

به گفته فرماندهی عملیات بغداد، یکی از مسئولان ارشد عراقی، از متهمان این پرونده "مهم و خطرناک" است.

سرلشکر "قاسم عطا" فرماندهی عملیات بغداد در این زمنیه گفت، این پرونده باید به دور از هرگونه اعمال نفوذ سیاسی، و در دست دستگاه قضایی و دستگاه های امنیتی باقی بماند.

از سوی دیگر، روزنامه های داخلی عراق امروز به نقل از سرلشکر قاسم عطا از صدور حکم بازداشت "طارق الهاشمی" و شماری از عناصر تیم محافظانش به اتهام دست داشتن در عملیات تروریستی خبر دادند.  



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها