سوریه طرح اتحادیه عرب را امضا می‌کند

سوریه طرح اتحادیه عرب را امضا می‌کند
يکشنبه 27 آذر 1390 - 15:16

وزير امورخارجه قطر اعلام کرد، رييس جمهوري سوريه طرح اتحاديه عرب را امضا خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "حمد ن جاسم آل ثانی" در اضهاراتی تأکید کرد، بشار اسد طرح اتحادیه عرب و پروتکل ناظران را امضا خواهد کرد.

"یوسف بن علوی" وزیر امور خارجه عمان نیز امروز در ریاض ابراز امیدواری کرد که سوریه پروتکل اتحادیه عرب را طی 24 ساعت آینده امضا کند.

بن علوی در پایان نشست وزرای امورخارجه کشورهای شورای همکاری به خبرنگاران گفت، در صورت خودداری سوری ها از امضای پروتکل؛ شورای وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب چهارشنبه آینده در قاهره دراینباه تصمیم گیری می کنند.

 

با این حال برخی منابع رسانه ای اعلام کردند دمشق امضای پروتکل اتحادیه عرب را به امضای پروتکلی برای توقف حملات تبلیغاتی رسانه ای ضد سوریه، از سوی 5 کشور مرتبط با این طرح و عربستان سعودی مشروط کرده است.

این منابع تأکید کردند، شرط سوریه موجب خشم دبیرکل اتحادیه عرب شد، و این شرط احتمالا موجب توصیه کمیته پیگیری برای ارجاع طرح عربی به سازمان ملل شده است.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع غربی اعلام کرد که ترکیه به دنبال برکناری بشار اسد رییس جمهوری سوریه است، البته پس از آنکه مخالفان سوریه در خارج از این کشور برای این موضوع آماده شوند.

ترکیه پایگاه اصلی مخالفان و افراد مسلح مخالف سوریه در خارج از این کشور است، و بیشتر جلسات مخالفان و آموزش و سازماندهی عناصر مسلح مخالف، در این کشور صورت می گیرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها