عراقی‌ها از آمریکا شکایت می‌کنند

عراقی‌ها از آمریکا شکایت می‌کنند
يکشنبه 27 آذر 1390 - 15:51

يکي از رهبران جريان صدر تأکيد کرد مردم عراق از آمريکا به دليل جنايتها و ويراني هايي که در اين کشور به وجود آورده شکايت خواهند کرد.

شيخ "طلال السعدي" روز یکشنبه به شبكه خبري العالم گفت: خروج نيروهاي آمريكايي از عراق به معني بسته شدن پرونده نيست؛ ملت عراق از دولت و جامعه جهاني و سازمان ملل و شوراي امنيت خواهد خواست كه آمريكاي اشغالگر را به سبب جنايت هايي كه در كشورمان مرتكب شدند به ويژه كشتار مردم و تخريب كشور بازخواست و محاكمه كنند.

شيخ طلال السعدي تاكيد كرد: نگهداشتن 157 سرباز آمريكايي به اضافه يك دسته از نيروهاي تفنگدار دریایی، تحت نظارت سفارت آمريكا شك مردم عراق را بر مي انگيزد.

وي افزود : ملت عراق مخالف باقي ماندن سربازان آمريكايي به هر بهانه اي در خاك کشورشان هستند، زيرا حضور این نيروها، مسبب مشكلات بيشتري براي ملت و دولت عراق خواهد شد؛ بنابراين ملت عراق می تواند از هر گزينه اي براي بازپس گيري حاكميت كامل خود بر اراضي عراقي استفاده كند.

اين مسئول جريان صدر تاكيد كرد: حضور شمار زيادي از نيروهاي نظامي تحت عناويني چون وابسته نظامی سفارت آمريكا در بغداد، شبهه بر انگيز است و سفارت آمريكا را به دولتي در داخل دولت عراق تبديل مي كند.

وي تصريح كرد: ملت عراق، طي 9 سال اشغالگري نيروهاي آمريكايي مصيبت هاي بسياري را تحمل كرد، كه به ويراني زيرساخت هاي كشور منجر شد، در واقع اشغالگران با خروج از عراق بار سنگيني بر دوش ملت عراق به جا خواهند گذاشت.

السعدي با اشاره به ویرانی عراق درنتیجه حمله آمریکا خاطر نشان كرد: آمریکا به دنبال آن است که عراق همواره به بازاري مصرف كننده براي كالاها و شركت هاي آمریکایی باقي بماند.

وي با تاكيد بر اينكه علت خروج نيروهاي آمريكايي از عراق، امضاي توافقنامه امنيتي با دولت عراق نيست، گفت: علت اصلي عقب نشيني اشغالگران آمريكايي از اين كشور، مقاومت مردمي بود.

 

00:11- 26



پربیننده ترین خبرها