نخستین سالگرد انقلاب در تونس

نخستین سالگرد انقلاب در تونس
دوشنبه 28 آذر 1390 - 08:18

هزاران تونسي با حضور رئيس جمهور اين كشور در شهر سيدي بوزيد، خاستگاه انقلاب تونس، طي مراسمي اولين سالگرد انقلاب اين کشور را گرامي داشتند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، مردم در اين گردهمايي از مسئولان جديد تونس خواستند اصلاح اوضاع اقتصادي و اجتماعي کشور و عملي كردن اهداف انقلاب را شتاب بخشند.

نخستین جرقه انقلاب تونس را "محمد البوعزيزي" رقم زد؛ وی در اعتراض به انزوا، فقر و وضعيت اهانت آميزي كه خودش مانند هزاران جوان تونسی دیگر در آن به سر مي برد، خودسوزی کرد؛ اقدامی که حوادث پس از آن، بهار عربی را رقم زد.

انقلاب تونس نقطه آغاز بهار عربي و بيداري اسلامي در ميان كشورهاي عربي به شمار مي آيد.

شهر سيدي بوزيد در سالگرد انقلاب تونس ميزبان شماري از شخصيت هاي ملي و حقوقي بود؛ اين مراسم آميخته با شادي و اندوه بود؛ شادي سرنگوني رژيم ديكتاتور بن علي و اندوه براي قربانيان انقلاب.

"منصف المرزوقي"، رئيس جمهور جديد تونس، رئيس و اعضاي شوراي ملي موسسان از جمله شخصيت هاي حاضر در مراسم سالگرد انقلاب بودند.

مرزوقي در سخناني تاكيد كرد که حكومت و همه مردم تونس موظفند علاوه بر قدرداني معنوي از اين مناطق به حاشيه رانده شده از نظر اقتصادي و معنوي اعتبار و جايگاه واقعي اين مناطق را احيا كنند.

اما برخي از شهروندان و جوانان شهر سيدي بوزيد، سخنان مرزوقي را رضايت بخش ندانستند و خواستار تدابير عملي بيشتري براي حل مشكلات کشور شدند.

يكي از جوانان در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: جوانان تونس مي خواهند جايگاه شايسته خود را در جامعه بيابند، قدرت زندگي داشته باشند و تشكيل خانواده دهند ...اما آن ها فاقد ابتدايي ترين مقدمات دستيابي به اين حقوق هستند.

 

18-18:45



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها