نخستین ناظران عرب به سوریه می‌روند

نخستین ناظران عرب به سوریه می‌روند
دوشنبه 28 آذر 1390 - 16:21

درپي امضاي پروتکل ناظران اتحاديه عرب از سوي سوريه، دبيرکل اتحاديه عرب اعلام کرد کميته اي براي انجام مقدمات سفر ناظران طي 72 ساعت آينده به سوريه مي رود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پس از امضای طرح پروتکل ناظران از سوی "فیصل المقداد" معاون وزیر امورخارجه سوریه، "نبیل العربی" در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: طی دو یا سه روز گروهی از ناظران امنیتی، حقوقی و اداری به ریاست "سمیر سیف الیزل" معاون دبیرکل اتحادیه به سوریه می روند.

وی افزود: پس از آن هیأت های دیگری متشکل از 10 ناظر متخصص حقوق بشر و قانونی و امنیتی به این کشور خواهند رفت.

نبیل العربی خاطرنشان کرد: اتحادیه عرب فهرستی از 100 ناظر سازمان های غیردولتی عربی و نمایندگان دولتهای عربی در اختیار دارد که این افراد بعدا اعزام خواهند شد.

العربی خاطرنشان کرد: زمان پروتکل یک ماه و از امروز آغاز شده، و این مهلت قابل تجدید نظر است.

وی تأکید کرد: برای اجرایی شدن پروتکل باید همه طرفها از خودشان حسن نیست نشان دهند.

دبیرکل اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: ناظران برای تهیه گزارش به مناطق مختلف خواهند رفت.

امضای پروتکل پس از تعدیلات صورت گرفت

وزیر امورخارجه سوریه امروز از امضای پروتکل هیأت ناظران عرب خبر داد و گفت این پروتکل پس از تعدیلات صورت گرفته برای حفظ حاکمیت سوریه، امضا شده است.

ولید المعلم در کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، درصورتیکه پروتکل طبق خواست سوریه برای حفظ حاکمیت این کشور تعدیل نمی شد، دمشق هیچگاه آن را امضا نمی کرد.

وی بیانیه کمیته وزارتی اتحادیه عرب در دوحه را نامناسب توصیف کرد و گفت، در این بیانیه سوریه تهدید شده، و برخی از کشورهای عربی از روی آوردن به شواری امنیت برای بین المللی کردن بحران سوریه سخن گفته اند.

المعلم خاطرنشان کرد: برخی کشورهای عربی به دنبال بین المللی کردن بحران سوریه هستند، و رویدادهای سوریه اهداف برخی کشورهای عربی را فاش کرد.

ولید المعلم اظهار داشت: سوریه به دنبال تلف کردن زمان نیست، بلکه برای دستیابی به راهکاری سیاسی تلاش می کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها