اعترافات متهم به انفجار پارلمان عراق

اعترافات متهم به انفجار پارلمان عراق
دوشنبه 28 آذر 1390 - 17:44

متهم به دست داشتن در انفجار مقابل پارلمان عراق و سوء قصد به جان نخست وزير اين کشور، از دست داشتن معاون رييس جمهوري اين کشور در چندين عمليات تروريستي پرده برداشت.

"مروان احمد الدلیمی" از محافظان معاون رییس جمهوری عراق و متهم به دست داشتن در انفجار مقابل پارلمان عراق در اعترافات خود که شامگاه دوشنبه از شبکه خبری العالم پخش شد، تأکید کرد: "طارق الهاشمی پس از منفجر کردن بمب در مسیر یک خودرو پلیس و شهادت 3 نفر، شخصا به ما پاداش مالی داد.

وی افزود: تحویل بمب و سلاح های دارای صدا خفه کن از طریق احمد قحطان مسئول دفتر طارق الهاشمی صورت می گرفت.

الدلیمی با اشاره به دستور گرفتن از رییس دفتر طارق الهاشمی برای ترور فردی به نام احمد احسان، گفت: یکی از مأموریت ها، ترور یکی از کارمندان وزارت امورخارجه در میدان النسور، با استفاده از سلاح دارای صدا خفه کن بود، که  این سلاح را از مسئول دفتر الهاشمی تحویل گرفتیم.

محافظ معاون رییس جمهوری عراق افزود: طارق الهاشمی در مقابل این عملیات به من 3 هزار دلار آمریکا پرداخت کرد.

این متهم گفت: عملیات دیگر کار گذاشتن بمب در میدان الموالی در بغداد برای هدف قرار دادن خودروهای حامل مدیرکل بهداشت الرصافه بود.

وی خاطرنشان کرد: به من دستور دادند که بمبها را از منزل ویژه طارق الهاشمی در منطقه الیرموک که از آن برای ساخت بمب استفاده می شد، تحویل بگیرم تا در محل مشخصی نصب کنم.

الدلیمی گفت: طارق الهاشمی در سال 2009 من را ملزم به اجرای مأموریت های خطرناکی کرد، و به صورت مستقیم خانواده ام را تهدید کرد.

تأکید کرد که برای آموزش به دوره ای 25 روزه در ترکیه اعزام شد.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها