توافق مهم فتح و حماس

توافق مهم فتح و حماس
سه شنبه 29 آذر 1390 - 04:56

جنبش هاي مقاومت اسلامي "حماس" و "فتح" در مورد طرح پاره اي پرونده ها و مسائل حساس در نشست امروز سه شنبه گروه هاي فلسطيني در قاهره ـ پايتخت مصر ـ به توافق رسيدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یک مقام ارشد آگاه فلسطینی که در جریان جزئیات نشست روز یکشنبه رهبران فتح و حماس قرار گرفت در گفت و گوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین خاطرنشان ساخت: در این نشست پرونده از سرگیری فعالیت های مجلس قانونگذاری فلسطین و احتمال درخواست از محمود عباس رئیس انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر صدور فرمان ریاستی برای از سرگیری فعالیت های این مجلس در نزدیک ترین فرصت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ارتباط با آشتی ملی و ستاد مرکزی انتخابات خاطرنشان ساخت: شرکت کنندگان در این نشست همچنین پیرامون اعضای دو ستاد به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

این مقام در خصوص بازداشت های سیاسی تصریح کرد: جنبش های فتح و حماس در مورد مخالفت با بازداشت های سیاسی و تلاش در جهت آزادی تمامی بازداشت شدگان سیاسی در کرانه باختری و نوار غزه به توافق رسیدند و مصر مستقیما بر پیگیری این پرونده و مختومه کردن آن نظارت خواهد داشت.

وی در رابطه با مساله گذرنامه ها یادآور شد: طرفین در مورد تداوم ساز و کار فعلی در زمینه صدور گذرنامه برای شهروندان ساکن غزه تا زمان تدوین یک مکانیزیم جدید به همین منظور و تشکیل کمیته تدوین این ساز و کار با عضویت هشام عبدالرازق و اسماعیل اشقر و جمال ابویوسف و عاهد حماده به توافق رسیدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها