در جستجوی گنج های قذافی

 در جستجوی گنج های قذافی
سه شنبه 29 آذر 1390 - 07:27

منابع اطلاعاتي از تلاش شركت هاي امنيتي آمريكايي و غربي براي کشف گنج هاي مدفون شده معمر قذافي ديکتاتور معدوم ليبي در صحراي غربي اين کشور خبر داده اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، بر اساس گفته های منابع مطلع اطلاعاتی آشنا به لیبی، نزدیکان قذافی پس از سقوط طرابلس به دست نیروهای شورای انتقالی لیبی، چندين تن طلا، قطعات بسیاری از جواهرات قیمتی و ميليون‌ها دلار و یورو پول نقد را در صحراهای لیبی دفن کرده اند که اکنون غربی‌ها به دنبال این گنج‌های مدفون شده هستند.

روز گذشته روزنامه "الخبر" اعلام کرد دولت نیجر دو لیبیایی مسلح و مجهز به دستگاه های مخابراتی پیشرفته که با شرکت‌های غربی همکاری داشته اند، بازداشت کردند.

گزارش شده شرکت هایی که این دو لیبیایی برای آنها کار می کردند به دنبال گنج های مدفون شده قذافی در صحرای غربی لیبی هستند.

این دو لیبیایی بازداشت شده از سوی یک شرکت امنیتی آمریکایی ماموریت داشتند شخصی به نام سرگرد مویجی که نام کاملش سعید قمان و از افسران اطلاعات لیبی بود را در نیجر بیابند.

گفته می شود وی در هفته های آخر زندگی قذافی همراهش بوده و سپس از لیبی به سمت جنوب و نیجر فرار کرده است.

اکنون مويجي به مهم ترين فرد تحت تعقيب دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتي كشورهاي غربي كه به دنبال يافتن دارايي ها قذافي هستند، تبديل شده است.

دارایی های مدفون شده قذافی بر اساس گمانه زنی جستجوگران گنج به دست کم 4 تن طلا و 200 الي 300 ميليون دلار پول نقد می رسد

بر اساس اظهارات منابع مطلع، هواپيماهاي شناسايي غربی مخصوص كشف معادن، مناطق گسترده اي از صحراي ليبي به ويژه الحماده الحمرا، نزديك به مرزهاي تونس و الجزائر در غرب ليبي، منطقه تينوهان واقع درغرب و صحراي فزان را جستجو کرده اند.

همچنین گزارش شده این عملیات های شناسایی پس از کشف شمش هاي طلاي مدفون در الصحرا نزديك منطقه هون در مركز ليبي انجام شده است.

مرزهاي مشترك الجزائر و ليبي در هفته هاي گذشته شاهد پرواز گسترده هواپيماهاي جاسوسي در ارتفاعات پايين بود؛اين هواپيماها از سوي فرماندهي پيمان آتلانتيك شمالي ماموريت يافته اند چندين پايگاه واقع درغرب و مركز ليبي را براي يافتن گنج هاي قذافي جستجو كنند.

تحقيقات بيانگر اين موضوع است كه قذافي سرگرد مويجي را مامور كرده بود تا دارايي هاييش را پنهان كند ؛گفته می شود وی درايي هاي قذافي را در اواسط ماه سپتامبر گذشته در پناهگاهي زير زمينی در صحراي غربي پنهان كرده است.

 

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها