هماهنگ كننده جنبش جوانان انقلاب مصر:

توطئه شوراي نظامي عليه مصر

توطئه شوراي نظامي عليه مصر
سه شنبه 29 آذر 1390 - 07:40

هماهنگ كننده جنبش جوانان انقلاب مصر ضمن رد ادعاهاي شوراي نظامي حاکم مبني بر وجود توطئه از سوي طرف ثالث، خود شوراي نظامي را به توطئه چيني عليه انقلاب مصر متهم کرد.

"احمد دوما" روز سه شنبه در قاهره به شبكه خبري العالم، گفت: اين توطئه نه از سوي يك طرف سوم، بلكه از سوي شوراي عالي نيروهاي نظامي مصر و از طريق عوامل اجرايي آن در وزارت كشور و  پليس پيگيري مي شود و متأسفانه بخش هايي از نيروهاي مسلح مانند گردان هاي صاعقه و گردان های چترباز را وادار به انجام اين توطئه كرده اند.

هماهنگ كننده جنبش انقلاب جوانان مصر بيانيه اخير شوراي عالي نظامي اين كشور را مضحک دانست و گفت: اين بيانيه باعث جريحه دار شدن احساسات همه انسان هاي شرافتمند در مصر و سراسر جهان شده است.

وي اظهار داشت: جاي شگفتي است كه در پی به شهادت رسيدن 18 شهروند مصري در شليك مستقيم نيروهاي امنيتي، شوراي عالي نيروهاي مسلح مدعي است كه تظاهركنندگان با نيروهاي پليس با خشونت برخورد كرده اند؛ اين در حالي است كه بخشي از نيروهاي پليس به زنان و دختران مصري حمله و در مقابل ديدگان عموم اقدام به پاره كردن لباس ها و بي احترامي و توهين به آنها كرده اند.

دوما با تأكيد بر اینکه بيانيه شوراي عالي نظامي دقيقا براساس منطق نظام حسني مبارك مخلوع تدوين شده است، گفت: جوانان انقلابي جز با سرنگوني اين شورا آرام نخواهند شد تا بدين وسيله شعاري را كه همه انقلابيون در اوج انقلاب مبني بر سرنگوني نظام سرمي دادند، تحقق بخشند.

وی افزود:جوانان انقلابي حتي به سرنگوني شوراي عالي نظامي نيز بسنده نخواهند كرد و خواستار محاكمه اعضاي اين شورا به علت جناياتشان عليه ملت مصر در دادگاه هاي انقلابي و نه نمایشی مانند محاكمه حسنی مبارك دیکتاتور مصر هستند.

17:35 - 19



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها