نگرانی شورای‌همکاری از "دخالتهای" ایران

نگرانی شورای‌همکاری از
سه شنبه 29 آذر 1390 - 13:56

اعضاي شوراي همکاري در پايان نشست عادي خود، درباره ادامه آن چيزي که آنرا "دخالتهاي ايران" ناميدند، به شدت اظهار نگراني کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اعضای شورای همکاری عصر امروز در بیانیه پایانی نشست عادی خود در ریاض، طبق معمول ایران را به "دخالت" در امور کشورهای منطقه متهم کردند.

اعضای شورای همکاری در این بیانیه مدعی شدند که "به شدت از ادامه دخالتهای ایران در امور داخلیشان و تفرقه افکنی و فتنه انگیزی بین شهروندان نگران هستند".

این کشورها از ایران خواستند از این سیاستها دست بکشد.

این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده است که سیاست منطقه ای ایران همواره مبتنی بر اصول حسن هم‌جواری، احترام متقابل و دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها بوده؛ و ایران همواره پایبندی به این اصول را در عمل ثابت کرده است.

 

اعضای شورای همکاری همواره در بیانیه های پایانی خود بندی را به مواضع ضد ایرانی و ایران هراسی اختصاص می دهند. این شورا در سال ۱۹۸۱ میلادی و با هدف مقابله با آن‌ چه که این کشورها آن را خطر انقلاب اسلامی می‌نامیدند، تشکیل شد.

عربستان، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، عمان و قطر 6 عضو این شورا، همپیمانان اصلی و پایگاه های آمریکا در منطقه هستند؛ و به عبارت دیگر آنها عوامل اصلی استقبال از بیگانگان و نظامیان خارجی در منطقه، و بحران ها وآشوبهای ناشی از این مسأله به شمار می آیند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها