رییس جمهوری سودان جنوبی اذعان کرد:

اسرائیل دلیل اصلی تجزیه سودان

اسرائیل دلیل اصلی تجزیه سودان
سه شنبه 29 آذر 1390 - 14:45

رييس جمهوري سودان جنوبي در ديدار با رييس رژيم اشغالگر اذعان کرد، بدون کمکهاي اين رژيم، سودان جنوبي به وجود نمي آمد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سالواکر" صبح امروز با "شیمون پرز" رییس رژیم اشغالگر دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر رییس رژیم اشغالگر، پرز در این دیدار به سالواکر گفت: این سفر لحظه ای تاریخی برای اسرائیل است که از سودان جنوبی حمایت کرد؛ و اسرائیل همچنان به حمایتها در همه زمینه ها برای توسعه سودان جنوبی ادامه می دهد.

رییس جمهوری سودان جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از حمایتهای رژیم اسرائیل گفت: بدون اسرائیل سودان جنوبی به وجود نمی آمد، شما در کنار ما جنگیدید تا جمهوری سودان جنوبی به وجود بیاید.

سالواکر اظهار امیدواری کرد که روابط راهبردی دو طرف و همکاری ها در زمینه زیرساختها، کشاورزی و فناوری های پیشرفته گسترش یابد.

همچنین پس از گفت و گوهای سالواکر با نتانیاهو دفتر نخست رژیم اشغالگر‌ اعلام کرد که یک هیأت از سوی این رژیم برای بررسی چگونگی کمک به مردم و توسعه سودان جنوبی به این کشور اعزام خواهد شد.

قرار است سالواکر قبل از پایان این سفر، با ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کند.

منابع دیپلماتیک در اراضی اشغالی اعلام کردند که مسئولان سودان جنوبی از سالواکر خواسته بودند که نخستین سفر خود به اراضی اشغالی را رسانه ای نکند، به همین دلیل احتمالا او سخنرانی علنی نخواهد داشت.

 

این سفر درحالی صورت گرفته است که پیش از این رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه در این رژیم از تصمیم بنیامین نتانیاهو برای سفر به چند کشور آفریقایی اتیوپی، اوگاندا، و کنیا برای ایجاد ائتلافی با این کشورها جهت مقابله با گسترش اسلام در قاره آفریقا خبر داده بودند.

با این حال نتانیاهو به دلایل امنیتی احتمالا به سودان جنوبی نخواهد رفت.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها