نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی :

نقشه وهابی ها برای کنترل منطقه

نقشه وهابی ها برای کنترل منطقه
سه شنبه 29 آذر 1390 - 18:14

نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني درباره نقشه پادشاه عربستان سعودي براي ايجاد جبهه اي متحد به رهبري وهابيون و تحت سيطره کشورهاي نفت خيز منطقه، براي رويارويي با حرکتهاي اسلامي تاکيد کرد.

"حسين رمال" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، دعوت ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس براي انتقال از مرحله همكاري به مرحله اتحاد را در چارچوب نقشه اي طراحي شده براي تقويت تفكر وهابي در منطقه دانست و گفت: اين طرح با توجه به قوت گرفتن فعاليت های اطلاعاتي در منطقه، طرحی تازه نيست.

وي افزود: مداخله نظامي مستقيم كشورهاي شوراي همكاري در بحرين مسئله اي است كه هدف از آن تشديد و تحريك گرايشهاي فرقه اي در منطقه است تا خانواده هاي نفتي حاكم همچنان سوار بر ملتهاي خود بمانند.

رمال تاكيد كرد: سخنراني پادشاه عربستان اتفاقي و في البداهه نبود، بلكه در چارچوب نقشه اي طراحي شده بر روي پايه اي اطلاعاتي بود تا همه منطقه در يك سمت و سو باشد؛ اما باید گفت که روند ايجاد پول واحد در شورای همکاری مراحل مختلفي را طي كرد و به موفقیت نرسید چه برسد به ايده اتحاد سياسي.

این نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی توضيح داد: ايالات متحده آمريكا كه از عراق خارج شده و از آن سوي درياها و قاره ها آمده است؛ در كشورهاي شوراي همكاري جا خوش كرده و بزرگترين سفارت آمريكا در جهان را در بغداد ايجاد كرده، و منطقه را در برابر طرح های و برنامه های از پیش تعیین شده قرار مي دهد.

 

20-14:40

پربیننده ترین خبرها