اعزام هیئتی صهیونیستی به سودان جنوبی

اعزام هیئتی صهیونیستی به سودان جنوبی
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 06:44

منابع خبري از توافق بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و سالواكر رئيس جمهور سودان جنوبي درباره اعزام هيئت اين رژيم براي كمك به سودان جنوبي خبر دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، نتانياهو روز سه شنبه با سالواكر ديدار و گفتگو كرد و دو طرف در اين ديدار درباره اقدام رژیم صهیونیستی برای اعزام هيئتي به كشور تازه تاسيس سودان جنوبی با هدف پي بردن به نيازهاي این کشور و تلاش براي ارائه كمك به آن توافق نظر كردند.

 در همین حال، "شيمون پرز" رئيس رژيم صهيونيستي نیز ديروز در قدس با سالواكر ديدار كرد.

 سالواكر در اين نشست گفت: "سودان جنوبی، اسرائيل را نمونه ای براي موفقيت مي داند و با تل آویو همكاري و به منظور تحكيم روابط دو طرف تلاش خواهد كرد".

 پرز اين ديدار را "لحظه ای تاريخي" توصيف كرد و گفت: "اسرائيل از سودان جنوبي حمايت كرده است و از آن در همه زمينه ها براي توسعه و تقويت آن حمايت خواهد كرد". 

پس از مذاكرات سالواكر و نتانياهو، دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام كرد: يك هيئت اسرائيلي براي بررسي نحوه كمك به مردم به منظور توسعه كشور جديدشان كه رنج هاي زيادي در سالهاي اخير متحمل شده اند، به سودان جنوبي سفر خواهد كرد". 

سالواكر ديروز قبل از اينكه فلسطين اشغالي را ترك كند، با ايهود باراك وزير جنگ و آويگدور ليبرمن وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي ديدار و گفتگو كرد.

در اين حال، منابع ديپلماتيك رژیم صههیونیستی گفتند: مسئولان سودان جنوبي از سالواكر خواستند نخستين سفرش به تل آویو رسانه اي نشود؛ بدين ترتيب انتظار نمي رود سالواكر علنا سخناني در اين زمينه بيان كند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها