محکومیت شدید شهرک سازی صهیونیست ها

محکومیت شدید شهرک سازی صهیونیست ها
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 06:59

تصميم اخير رژيم صهيونيستي براي ساخت شهرک هاي صهيونيست نشين جديد در فلسطين اشغالي با محكوميت شديد بين المللي روبرو شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، سفرای انگليس، فرانسه، آلمان و پرتغال به عنوان کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت، شهرك سازي رژيم صهیونیستی و اقدامات تحريك آميز اين رژيم عليه ملت فلسطين را محكوم كردند.

این کشورها در بيانيه اي با اشاره به انعطاف پذير بودن فلسطينيان، اعلام کردند که مسئولان فلسطيني پيشنهادهاي مطلوبي درخصوص مرزها و امنيت به كميته چهارجانبه بين المللي ارائه كرده اند، اما اسرائيل هيچ پيشنهاد و طرحي را ارائه نكرده است.

این بيانيه می افزاید كشورهاي مذکور از تحولات منفي اخیر نااميد شده اند.

سفرای برزيل، هند و آفريقاي جنوبي نيز در بيانيه اي شهرك سازي رژيم صهیونیستی در اراضي اشغالي فلسطين و نيز حملات شهرك نشينان و اقدامات تحريك آميز آنان عليه مردم فلسطين را محكوم کردند.

سفير روسيه به عنوان رئيس دوره ای شوراي امنيت دربيانيه اي اعلام كرد:" اين يك پديده جديد تاريخي است كه همه اعضاي شوراي امنيت، رسانه ها را براي تشريح موضع خود درخصوص تحولات فعلي مورد خطاب قرار دهند".

وي اظهار داشت: موضع اسرائيل مغاير با قوانين بين المللي است و اسرائيلي ها روزانه به اقدامات تحريك آميز عليه ملت فلسطين دست مي زنند؛ شهرك نشينان صهيونيست نيز همواره فلسطيني ها را مورد آزار و اذيت و تعرض قرار مي دهند.

سفیر روسیه در شورای امنیت خواستار حمايت از ملت فلسطين از طريق به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطینی و كسب عضويت در سازمان ملل متحد شد.

" كاترين اشتون" هماهنگ كننده سياست خارجه و امنيت اتحاديه اروپا روز گذشته با تصميم صهیونیست ها براي ساخت بيش از هزار واحد مسكوني براي شهرك نشينان در بخش شرقی قدس مخالفت كرد.

اشتون در بيانيه اي با اعلام اينكه موضع اتحاديه اروپا در قبال شهرك سازي رژيم صهیونیستی آشكار است، افزود: اين اتحاديه شهرك سازي را براساس قوانين بين المللي غيرقانوني مي داند و از مسئولان اسرائيلي می خواهد اين طرح ها را اجرا نكنند.

وي ادامه داد " شهرك سازي اسرائيل تلاش هاي انجام شده براي برقراري صلح درمنطقه را به شكست مي كشاند و اسرائيل بايد با تعليق اين اقدامات، در تلاش هاي فعلي براي ارائه راه كاري در زمينه پايان دادن به اختلافات و درگيري ها مشاركت كند.

"رياض منصور" نماينده دائم فلسطين در سازمان ملل متحد هم در جمع خبرنگاران از 14 كشور عضو شوراي امنيت برای محکومیت رژیم صهیونیستی و از تایلند به عنوان صد و سي و دومين كشوري كه تشكيل كشور مستقل فلسطينی را به رسميت شناخت، تشكر كرد.

پربیننده ترین خبرها