یک استاد دانشگاه دمشق:

استقبال سوریه از تلاش برای حل بحران

استقبال سوریه از تلاش برای حل بحران
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 07:42

يک استاد دانشگاه دمشق در سوريه تاکيد کرد که دمشق از تلاش كشورهاي عربي براي جلوگيري از بين المللي شدن اوضاع سوريه و حل و فصل آن استقبال مي کند.

" توفيق داوود" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم در دمشق، گفت: اولين گروه از هيات هاي ناظر اتحاديه عرب همانگونه كه دبير كل این اتحاديه گفته بود، امروز وارد دمشق مي شوند و سوريه همه تدابير لازم امنيتي، سياسي و پشتيباني براي موفقيت ماموريت اين هيات را به كار برده است.

داوود با تاکید بر اینکه اتحاديه عرب بايد چنين اقداماتي را در كشورهاي عربي ديگر نیز انجام دهد، از گروههاي عربي تاثير گذار بر عناصر مسلح در سوريه خواست اوضاع را آرام كنند تا هيات هاي عربي ماموريت خود را با موفقيت انجام دهند.

وی برخي كشورها را به تلاش "براي وارونه جلوه دادن واقعيت ها در سوريه و بيان این ادعا كه نيروهاي سوريه به كشتار تظاهركنندگان اقدام مي كنند"، متهم كرد و گفت: مردم سوريه از دولت مي خواهند كه عرصه را بر عناصر مسلح كه عليه مردم و نظاميان مرتكب جنايت و كشتار مي شوند، تنگ كند.

استاد دانشگاه دمشق از موضع عراق در حمايت از دولت سوريه در بحران اين كشور و تلاش براي دستيابي به راه حلي براي اين بحران تمجيد و از تلاش های برخي كشورهاي عربي براي متشنج كردن اوضاع سوريه انتقاد كرد.

20-22:35

پربیننده ترین خبرها