گفته دنیس راس درباره واکنش اسرائیل درقبال ایران

گفته دنیس راس درباره واکنش اسرائیل درقبال ایران
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 08:08

روزنامه "الاخبار" چاپ لبنان در مقاله اي نوشت: در حالي كه تل آويو و واشنگتن هماهنگي براي در تنگنا قرار دادن ايران با استفاده از تحريم ها را افزايش مي دهند، دنيس راس مشاور سابق رئيس جمهور آمريكا در امور خاورميانه احتمال داد که رژيم صهيونيستي براي حمله احتمالي به ايران از آمريكا اجازه نگيرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، روزنامه الاخبار در مقاله خود به قلم "يحيي دبوق" افزود: "در مقابل جنجال پي در پي اسرائيل درباره ايران و حمله نظامي احتمالي تل آویو به تاسيسات هسته اي ايران، دولت آمريكا سعي دارد با تل آويو هماهنگ باشد و هر از گاهي اينگونه القا مي كند كه گويا اسرائيل واقعا به اين حمله نزديك شده است".

دنيس راس گفت: "اگر تل آويو تصميم به اجراي گزينه نظامي عليه ايران بگيرد، احتمال مي رود با واشنگتن هماهنگي نكند".

وي در مصاحبه با روزنامه "معاريو" اظهار داشت: "اوضاع بين ايران و اسرائيل در آستانه جنگ نيست و به نظر من، ما زمان كافي براي تغيير رويكردهاي ايران از طريق افزايش فشار بر آنها داريم".

دنيس راس گفت: "امكان تحقق اين امر وجود دارد؛ به طوري كه ما زمان داريم و ايراني ها خودشان ميزان تاثير تحريم هاي اعمال شده بر آنها را درك مي كنند و مي دانند بعد از اينكه تحريم ها گسترش يابد، تاثير آن تا چه حد ممكن است برسد".

وي درباره اينكه ممكن است رژیم صهیونیستی بدون هيچ هماهنگي با آمريكا به ايران حمله كند، اظهار داشت: "اسرائيل سرانجام آنچه را كه براي دفاع از خود و امنيت خود مناسب مي بيند، انجام خواهد داد".

دنيس راس افزود: "درست است كه همكاري راهبردي و امنيتي ميان آمريكا و اسرائيل در اين روزها بي سابقه است اما سناريوي ديگري مي بينم مبني بر اينكه اسرائيل بدون هماهنگي قبلي با دولت آمريكا عمليات نظامي عليه ايران انجام دهد".

مشاور سابق رئيس جمهور آمريكا در امور خاورميانه گفت: "بايد بدانيم كه اسرائيل موافقت آمريكا را درخواست نخواهد كرد؛ براساس تجربه شخصي ، اسرائيل تصميم مناسب را اتخاذ مي كند و در عين حال در اين زمينه هماهنگي مي كند".

پربیننده ترین خبرها