خرابکاری گسترده دراستان قطیف عربستان

خرابکاری گسترده دراستان قطیف عربستان
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 08:41

استان قطيف در دو روز گذشته صحنه اقدامات خرابكارانه وسرقت مسلحانه عناصر ناشناس بود اما برخي شاهدان عيني اين عناصر را مزدوران رژيم سعودي مي دانند که مي خواهد با اينکار، بهانه را براي نيروهاي امنيتي به منظور سرکوب مردم اين استان فراهم کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از سایت اينترنتي "برق القطيف"، برخي عناصر مسلح ديروز درمقابل چشمان مردم به سرقت يك مغازه كوچك اغذيه  فروشي درمنطقه البحاري اقدام كردند.

همچنين عناصر مسلح با حمله به يك مغازه خواربار فروشي در محله أم البنين درمنطقه الناصره و به سرقت صندوق پول اين مغازه با تهديد به اسلحه، اقدام كردند.

خبرها همچنين حاكي است كه خودروي يكي از شهروندان شهر صفوي، درمعرض اقدامات عناصر خرابكار قرار گرفت و آسيب ديد و وسايل داخل آن به سرقت رفت.

همچنين عناصر خرابكار به تخريب چراغ هاي راهنما در چند چهارراه درمناطق أم الحمام ، حلة محيش ومياس كه رفت و آمد درآن بسيار است، اقدام كردند و عامل يا عوامل اين اقدامات هنوز شناخته نشده اند.

مطبوعات سعودي ديروز از ربوده شدن شهروندان توسط عناصر مسلح ناشناس و سرقت اموال آنان بعد از ضرب و شتم و سپس رها كردن آنان در مزارع خبر دادند.

این درحالی است که برخی شاهدان عینی این عناصر خرابکار را مزدوران رژیم سعودی می دانند که می خواهند با این اقدامات، بستر را برای نیروهای امنیتی به منظور ایجاد فضای امنیتی و خفقان و سرکوب مردم فراهم کنند؛ مردمی که از چند ماه پیش بدنبال دستیابی به حقوق خود، آزادی و برقراری عدالت اجتماعی و از بین رفتن تبعیض هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها