اسرائیل بدنبال خرید جنگنده از ایتالیا یا کره

اسرائیل بدنبال خرید جنگنده از ایتالیا یا کره
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 08:58

کابينه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي براي خريد چند فروند هواپيماي ام 346 ساخت ايتاليا و تي 50 ساخت کره جنوبي با مسؤولان اين دو کشور وارد مذاکره شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: کابینه اسرائیل در ماه آینده برای خرید چند فروند هواپیمای جنگنده ام 346 ایتالیا یا تی 50 کره جنوبی اقدام می کند.

وی افزود: خلبانان نیروی هوایی ارتش اسرائیل این دو جنگنده را مورد آزمایش قرار دادند و بزودی درخواست خریداری این جنگنده ها را به وزارت جنگ اسرائیل ارائه می دهند.

این گزارشگر صهیونیست گفت: دو جنگنده ساخت ایتالیا و کره از لحاظ کارایی و نحوه علمکرد تفاوت چندانی ندارند و ارتش اسرائیل ضریب امنیتی این دو جنگنده را معیار قرار داده است و با توجه به ضریب امنیتی برای خرید یکی از دو هواپیمای جنگنده اقدام می کند.

وی افزود: اقدام اسرائیل برای خرید یکی از این دو هواپیمای جنگنده، روابط میان تل آویو با یکی از دو کشوری که از این معامله تسلیحاتی حذف می شود، تحت الشعاع قرار می دهد.

گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این گزارش که در برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"(از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم به آن پرداخته شد، گفت: فاش شدن اخباری در خصوص اقدام کابینه اسرائیل برای خرید جنگنده ام 346 ساخت ایتالیا، با نارضایتی مقامات کره جنوبی مواجه شده است.

وی افزود: مسؤولان ایتالیا به اسرائیل وعده خرید هواپیماهای هشدار دهنده و ماهواره های جاسوسی ساخت صنایع جنگی اسرائیل به مبلغ یک ملیون دلار را دادند که این امر زمینه فعال شدن بازار تسلیحات نظامی اسرائیل در اروپا را فراهم می سازد.

این گزارشگر صهیونیست تصریح کرد: کره جنوبی نیز با توجه به خطرات تهدید کننده کره شمالی در صدد تهیه سامانه های دفاعی نظیر سامانه "حیدس" و "گنبد آهنین" ساخت صنایع جنگی اسرائیل هستند.

سرتیپ "شموئیل تسوکر"رئیس واحد خریداری سلاح در وزارت جنگ رژیم اسرائیل در این زمینه گفت: کابینه اسرائیل در زمینه خریداری یکی از این دو جنگنده هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نکرده است.دو کشور کره جنوبی و ایتالیا در زمینه فروش جنگنده های خود به اسرائیل رقابت سختی را در پیش گرفته اند.

وی افزود: نیازهای نیروی هوایی اسرائیل تعیین کننده طرف معامله خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها