حرف آخر را مردم یمن می زنند

حرف آخر را مردم یمن می زنند
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 18:40

يكي از رهبران انقلاب يمن حاضر در ميدان التحرير شهر صنعاء با بيان اينکه " بسياري از نخبگان سياسي يمن از صفوف مردم جدا شده اند"، تاکيد کرد که امروز حرف آخر را در باره سرنوشت يمن مردم مي زنند.

" حمزه الکمالی" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود:  راه حل ها و طرح هاي سياسي مانند طرح شوراي همكاري خليج فارس به علت مخالفت مردم يمن از درجه اعتبار ساقط شده زيرا اين راه حلها و طرح ها تنها براي سوء استفاده از خون شهدا و فداكاري هاي مردم یمن است .

وی از تصميم مردم انقلابی يمن براي افزايش فعاليت هاي مسالمت آميزخبرداد و گفت : مردم یمن راهپيمائي را از شهر تعز به سوي صنعاء به منظور تاكيد بر لزوم تحقق اهداف انقلاب برگزار كردند و تحصن در بيش از 40 ميدان شهرهاي مختلف يمن نيزهمچنان ادامه دارد .

الكمالي درباره خبر دخالت هاي سفير آمريكا در يمن و درخواست وي از معاون ریيس جمهوري براي بركنار كردن برخي مسئولان امنيتي صنعاء تصریح کرد :به نظر مي رسد هدف از طرح شوراي همكاري خليج فارس تحميل قيموميت بر مردم يمن است .

این فعال سیاسی یمنی خاطرنشان کرد: توافقنامه رياض اعتراف رسمي به تحميل خواسته هاي خارجي بر  مردم يمن است ، طبق این توافقنامه كميته اي تشكيل می شود تا همه طرف ها اختلافات خود را در اين كميته حل کنند و به عبارتي ديگر هنگام تصميم گيري ها به اين كميته مراجعه نمایند لذا آنچه سفير آمريكا در يمن انجام داده است، اقدامي اوليه براي رسيدن به اهدافي خاص است .     

الكمالي گفت : قيموميت خارجی بر يمن در زمان رياست جمهوري علي عبدالله صالح نيز بود و مناطق يمن توسط هواپيماهاي آمريكائي بمباران مي شد و به عبارتي ديگر عبدالله صالح طبق خواسته طرف هاي منطقه اي و بين المللي فعاليت مي كرد و مردم يمن براي از بين بردن قيموميت خارجي قيام كردند تا عزت و استقلال خود را به دست بياورند .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها