سازمان ملل خواستار آزادی زندانیان بحرینی شد

سازمان ملل خواستار آزادی زندانیان بحرینی شد
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 19:24

كميسارياي عالي حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از مقامات رژيم بحرين خواست تا همه بازداشت شدگان سياسي اين کشور را آزاد كند تا به تنش روز افزون ميان اين رژيم و جامعه مدني پايان داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری، "نافي بيلاي "كميسرعالي حقوق بشر با تاكيد براينكه مقامات رژیم بحرين نياز به اتخاذ تدابيری ضروري براي اعتمادسازي دارند، گفت که منامه باید بدون قید وشرط همه زندانیان سیاسی بحرینی که دادگاه هاي نظامي رژیم آل خلیفه آنها را فقط به اتهام مطالبه حقوق خود ازجمله آزادي بيان و آزادي اجتماعي محكوم كرده است،آزاد کند.

این درخواست سازمان ملل در حالي صورت مي گيرد كه مقامات رژیم بحرين با نتايج كميته مستقل تحقيق درخصوص سركوب تظاهرات موافقت كرده و وعده انجام اصلاحات را داده اند اما تاکنون اقدامی نکرده اند و اوضاع بحرین همچنان تنش آميز است.

كميته تحقيق در 23 ماه نوامبر ، استفاده افراطي و غيرقابل توجيه رژیم بحرین از زور برای سركوب تظاهرات مردم این کشور را تایید و اذعان کرد که 35 نفر از مردم كشته شده اند.

بيلاي افزود: همچنان گزارش هايي از سركوب تظاهرات مردم دريافت مي كنيم و برغم بازداشت برخي عناصر امنيتي،انتظار داريم كه نيروهاي امنيتي به دليل قتل غيرنظاميان و يا زخمي كردن آنها تحت تعقيب قرار گيرند.

هياتي از كميسارياي عالي حقوق بشر از 13 تا 17 دسامبر به بحرين سفر كرد.

 مدير بخش هيات هاي ويژه در كميساريای عالي حقوق بشر در گفتگو با خبرنگاران پس از بازگشت از بحرين گفت: شكاف و اختلاف ميان خانواده حاكم بحرين وجود دارد.

 وي به مقامات رژیم بحرین تاکید کرد که باید" عدالت پيشه كنند و از شكنجه مردم خودداري نمایند".

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها