کارشناس سیاسی آمریکایی :

تحركات قطر در منطقه ناشي از قدرت طلبي است

تحركات قطر در منطقه ناشي از قدرت طلبي است
پنج‌شنبه 1 دی 1390 - 07:48

يك روزنامه نگاري و كارشناس سياسي آمريكايي نقش قطر در بازي هاي سياسي منطقه و بخصوص ماجراي سوريه و ليبي را مشكوك و ناشي از قدرت طلبي و زياده خواهي اين جزيره كوچك حاشيه جنوب خليج فارس ذكر كرد.

" فرانك لامپ " در گفت و گو با شبكه خبري العالم  با هشدار درباره نقش قطر در تحولات منطقه  ، آن را خطري براي همه كشورها دانست.
وي اظهار داشت: اولين تيم از ناظران اتحاديه عرب روز پنجشنبه به دمشق مي رسند؛ درحالي كه اين سوال بزرگ در اذهان مردم  منطقه وجو دارد كه آيا اتحاديه عرب مي تواند در ارتباط با بحران سوريه به درستي و صداقت رفتار كند.
وي خاطر نشان كرد كه تاريخ حاكي از آن است كه حكام و كشورهاي سلطه گر كنترل اين اتحاديه را در اختيار دارند.
لامپ گفت : قطر و ليبي اسلحه و نيرو به سوريه مي فرستند و برخي از شورشيان سابق ليبي به فرماندهي بلحاج اكنون همراه با مستشاران قطري در تركيه به سر مي برند.
اين روزنامه نگار آمريكايي خاطر نشان كرد، قطر به دنبال ايفاي نقشي بيش از حد و اندازه خود، در منطقه است و براي گسترش سيطره خود از حمايت آمريكا برخوردار است.
لامپ با اشاره به تلاش آمريكايي ها و برخي كشورهاي عربي براي بين المللي كردن بحران سوريه، گفت، آن ها تنها راه براندازي نظام  اين كشور را شوراي امنيت مي دانند.
وي افزود: ترديدهايي در اين باره وجود دارد كه تيم ناظران تا چه اندازه به درستي و بدون پيش فرض ماموريت خود را در شنيدن حرف هاي طرف هاي بحران و گردآوري آن ها حول ميز مذاكره انجام مي دهد.
اين روزنامه نگار خاطر نشان كرد كه اتحاديه عرب تاكنون توانمندي ( تجربه موفقي) در اين زمينه از خود نشان نداده و بعيد است در تشويق به گفت وگوي جدي ميان نظام و مخالفان جديتي داشته باشد.  
لامپ با اشاره به مخالفت خارج نشينان سوريه براي گفت وگو با حكومت دمشق ، قائل به نوعي مشابهت ميان بحران سوريه و اوضاع ليبي شد و گفت: ناتو هرگز تشويق به گفت وگوي جدي ميان مخالفان و نظام نخواهد كرد.
 MKH-21-19:51

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها