مخالفت افغانها با ادامه حضور نظامی آمریکا در کشورشان

مخالفت افغانها با ادامه حضور نظامی آمریکا در کشورشان
پنج‌شنبه 1 دی 1390 - 08:36

تعدادي ازسياسمتداران افغان با اشاره به جاسوسي واشنگتن عليه کشورهاي منطقه بويژه ايران خواستار پايان دادن به حضور نيروهاي آمريكايي در اين كشور شدند.

به گزارش خبرنگار العالم از كابل ، مردم افغانستان نگران حضور نيروهاي آمريكايي و افزايش کشمکش های بین اللملی و گسترش درگیریها در کشورشان هستند.

مسوولان افغان تاكيد كردند كه اجازه نمي دهند خاك افغانستان براي حمله به منافع كشورهاي همسايه مورد استفاده قرار گيرد.

این درحالیست که حوادث امنيتي اخير ، اوضاع را برخلاف خواست دولت افغانستان پیش می برد ؛ چرا که از يک سو پهپاد جاسوسي آمريكا حريم هوايي ايران را نقض كرد و از سوي ديگر عناصر پايگاه هاي نظامي آمريكايي در افغانستان به جاسوسی علیه ایران و کشورهای همسایه مشغولند.

برآیند این رویدادها موجب بروز نگراني هاي فراواني درباره نيت اصلي آمريكايي ها از ادامه حضوردرافغانستان شده است.

" محب الله شريف " تحليلگر سياسي افغان روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : ايجاد پايگاه هاي نظامي آمريكا و كشورهاي غربي در افغانستان ، با اهداف پنهان و مختلفي صورت گرفته است كه ممكن است ضد ايران و پاكستان باشد و اين مساله ملت افغانستان را به شدت نگران مي كند.

موارد تعرض آمريكا و ناتو به كشورهاي همسايه افغانستان ، رابطه اين كشور به ويژه با ايران و پاكستان را به چالش كشيد به طوري كه دولتمردان کابل بايد عملا و نه فقط با گفتار ثابت كنند كه پايگاه هاي نظامي بيگانه در سرزمینشان براي ايجاد ناامني در كشورهاي همسايه به كار گرفته نمي شوند.

" عبداللطيف بدرام " نماينده مجلس افغانستان دراين زمينه به شبكه العالم گفت : اگر گمان مي كنيم كه پايگاه هاي نظامي بيگانه در كشورمان ، امنيت و ثبات را براي ما به ارمغان مي آورند ، در اشتباه هستيم و اين پايگاه ها به هيچ وجه براي برقراري امنيت ما ايجاد نشده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها