واکنش صدر به پرونده طارق الهاشمی

واکنش صدر به پرونده طارق الهاشمی
پنج‌شنبه 1 دی 1390 - 16:09

يکي از رهبران گروه صدر با اشاره به رايزني‌هاي انجام گرفته در مورد معاون رييس جمهوري عراق تأکيد کرد، اتهامات مطرح شده عليه طارق الهاشمي بايد در دستگاه قضايي بررسي شود.

شيخ صلاح العبيدي سخنگوي گروه صدر در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: هيأت گروه صدر در ديدار با مسعود بارزاني و جلال طالباني درمنطقه كردستان عراق، به مساله طارق الهاشمي پرداخت؛ و مذاكره كنندگان توافق كردند كه دستگاه قضایي بايد به صورت مستقل به اين مساله بپردازد، و نبايد مانعي در كار دستگاه قضایي ايجاد شود.

العبيدي تأکید کرد: بي اعتمادي طارق الهاشمي و اعضای فهرست العراقيه به دستگاه قضایي كه به پرونده وي رسيدگي مي كند، در صورت ارائه دليل و مدرك موجه خواهد بود؛ ولي اگر دستگاه قضایي كه اعترافات متهمان را جمع آوري كرده است، به تنهایي پرونده الهاشمي را بررسي كند بي اعتمادي به اين دستگاه و ابراز شك و ترديد درباره عملكرد آن غيرموجه خواهد بود.

العبيدي خاطرنشان کرد: مساله الهاشمي انحصارا مربوط به دستگاه قضایي نمي شود، زیرا اکنون به مشكلي سياسي تبديل شده است، و بايد از همه جوانب بدون غفلت از جنبه قضایي بررسي شود.

سخنگوي گروه صدرگفت:  كُردها تلاش كردند در مساله الهاشمي دخالت كنند ولي اهميتي به اظهارات آنها داده نشد .

العبيدي افزود: مساله الهاشمي پيش ازانعكاس در رسانه ها بايد با گروه هاي سياسي درميان گذاشته مي شد، و آراي آنها در اين موضوع مد نظر قرار مي گرفت.

 21-22:13



پربیننده ترین خبرها