مردم قطیف ضد آل سعود تظاهرات می کنند

مردم قطیف ضد آل سعود تظاهرات می کنند
جمعه 2 دی 1390 - 06:33

مردم شهر قطيف عربستان قصد دارند عصر امروز جمعه به دعوت جنبش جوانان آزاده تظاهرات اعتراض آميز عليه رژيم آل سعود برگزار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در بیانیه جنبش جوانان آزاده از مردم خواسته شده است تا به طور موثر در این تظاهرات با عنوان "خون شهید تحول اینجا می کند" شرکت کنند.

این تظاهرات از خیابان الثوره در قطیف برای اعلام وفاداری به شهیدان و پیمان بستن با آنها برای ادامه راهشان برگزار می شود.

جنبش جوانان آزاده در این بیانیه به تحولات بحرین، مصر و یمن و انقلاب های مردمی در این کشورها پرداختد و جنایات نیروهای اشغالگر سعودی و بحرینی علیه مردم بحرین و ظلم و ستم و نقض حقوق آنها در برابر دیدگان جهانیان را محکوم کرد.

این بیانیه همچنین نقش منفی آل سعود در یمن و بحرین را محکوم و از عدم ایفای نقش مثبت اتحادیه عرب در قبال تحولات کشورهای عربی به شدت انتقاد کرد.

جنبش جوانان آزاده از اتحادیه عرب خواست تا با کنار نهادن این سیاست خود، موضع قاطعی برای پایان ادن به اشغالگری سعودی ها در بحرین بگیرد و حق تعیین سرنوشت را برای مردم بحرین تضمین کند.

این بیانیه افزود: ما در شهر قطیف نیز از زمان اشغال منطقه خود از سوی آل سعود در معرض بدترین نوع تبعیض قرار داریم با وجود اینکه خاندان سعود ثروت های قارونی خود را از نفت سرزمین ما به سرقت برده و آن را در جهان بذل و بخشش کرده اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما در معرض قتل و حملات تروریستی هدفمند از همان آغازین روزهای تاسیس رژیم سعودی در شبه جزیره عربستان قرار داشته ایم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها