انتقاد از موضعگیری ترکیه علیه سوریه

 انتقاد از موضعگیری ترکیه علیه سوریه
جمعه 2 دی 1390 - 07:00

يك نماينده سوري با انتقاد از نحوه موضعگيري سران ترکيه و اعتماد آنان به گزارش هاي آمريکا عليه سوريه گفت: اتحاديه عرب درجهت حفظ منافع دولت ها و نه ملت ها تلاش مي کند.

" خالد العبود " دبير مجلس مردم سوريه در مصاحبه با شبكه خبري العالم درباره موضع تركيه در قبال سوريه گفت: رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه و تيم سياسي وي به بر گزارش ها و اطلاعات ارائه شده از سوي آمريكا تكيه كرده اند.

دبير مجلس مردم سوريه گفت: اردوغان از همه ابزارهاي ممكن برای فشار بر نظام سوريه استفاده کرد ولي هيچ يك از اين ابزارها كارساز نبود و به سقوط نظام سوریه منجر نشد و اكنون آنكارا ديگر برگه اي در دست ندارد.

وی با اشاره به اقداماتي كه مسئولان سوري از جمله وليد المعلم وزير امور خارجه اين كشور به نشانه حسن نيت براي حل بحران سوريه انجام داده اند، گفت: اين اقدامات نشان دهنده اين است كه ما به سمت خارج شدن از بحران پيش مي رويم چرا كه برخي طرف هاي عربي كارهاي مثبتي را براي پايان دادن به بحران سوريه انجام مي دهند.

وي در عین حال افزود: برخي دیگر از طرف هاي عربي در مسیر متشنج كردن اوضاع سوريه گام بر مي دارند.

العبود خاطرنشان كرد: دشمن تاكنون نتوانسته است كه در سوريه شكافي ايجاد كند كه بتواند به اقدام نظامي عليه این کشور دست بزند و به همين دليل تلاش مي كند تا با اعمال فشار سياسي و اقتصادي، نظام سوريه را از نقشي كه در سطح منطقه ايفا مي كند، دور نگاه دارد.

نماينده سوري خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه آمريكا در اوايل بحران سوريه اعلام كرد كه تنها راه بازگشت ثبات به سوريه در دست برداشتن این کشور از حمايت از جنبش حماس  و حزب الله  و قطع روابط با ايران و حركت در مسير عادي سازي روابط با اسرائيل است.

العبود همچنین اتحاديه عرب را به تلاش درجهت حفظ منافع دولت ها و نه ملت ها متهم كرد و گفت: طرح عربي و پروتكل اعزام ناظر به سوريه، نقشه برخي طرف هاي عربي را كه درصدد بحراني كردن اوضاع سوريه بودند ، نقش بر آب كرد.

دبير مجلس سوريه درباره سوء استفاده از عملكرد كميته ناظران اتحاديه عرب و تبدیل شدن آن به برگه اي سياسي عليه نظام سوریه هشدار داد و گفت: كساني كه عليه غيرنظاميان و نظاميان مرتكب خشونت مي شوند، تظاهركنندگان نيستند بلكه گروه هاي مسلحي هستند كه از حمايت برخي كشورهاي منطقه يا كشورهاي عربي برخوردارند.

وي همچنين ايجاد شكاف و دودستگي در ميان نظاميان و ارتش سوريه را رد كرد.

22-19:46

پربیننده ترین خبرها