نماینده عراقی تاکید کرد:

بعثیها و القاعده درپس انفجارهای عراق

بعثیها و القاعده درپس انفجارهای عراق
جمعه 2 دی 1390 - 07:10

يكي از نمايندگان پارلمان عراق گروه القاعده و عناصر حزب بعث منحل شده را مسئول انفجارهاي تروريستي روز گذشته در اين کشور دانست که در جريان آن دهها نفر كشته يا زخمي شدند.

"سعد المطلبي" عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت و گو با شبكه خبري العالم با اشاره به  بحران سياسي موجود در عراق و تلاش برخی براي شعله ور كردن فتنه طائفه ای در این کشور اظهار داشت: اين انفجارها بسيار هولناک بود و به كشته شدن شمار زيادي از شهروندان منجر شد و رد پاي القاعده و حزب بعث منحل شده را مي توان در نحوه انفجارها و اقدامات امنيتي ديد.

وي افزود: تاكنون هيچ نشانه اي مبني بر دست داشتن گروهي سياسي در اين جنايت وجود ندارد و با توجه به شرایط کنونی عراق، برخی می خواهند با ارتکاب چنين جنايت هايي، از آب گل آلود ماهي بگيرند.

عضو ائتلاف دولت قانون خاطرنشان كرد: عده ای تلاش مي كنند تا از بحران سياسي موجود در كشور، فتنه طائفه ای بسازند و اقدام منطقه كردستان عراق مبني بر عدم تحويل طارق هاشمي معاون رئیس جمهور، موضوع را پيچيده تر كرده است و این تصميم مسئولان منطقه کردستان عراق درست نبود.

وي تاكيد كرد: انفجارها و ايجاد بی ثباتي، اهداف سياسي دارد و تروريست ها براي آسيب زدن به فرايند سياسي و شهروندان عراقي دست به چنين كاري مي زنند.

22-18:33

پربیننده ترین خبرها