فعال شدن مهره های آمریکا در عراق

فعال شدن مهره های آمریکا در عراق
جمعه 2 دی 1390 - 17:23

دبيركل شوراي علماي عراق با تاكيد بر اين كه سياستمداران فاسد اين كشور بايد محاكمه شوند، گفت: اشغالگران مهره ها و دست نشاندگان خود را فعال كرده اند تا بتوانند پيش از خروج كامل از عراق ، فتنه هاي طايفه اي را در اين کشور برانگيزانند.

"شيخ يوسف الناصري" روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: عراق در آستانه جشن بزرگ پايان اشغال اين كشور است و اين شادي با رسوا شدن سياستمداران فاسدي كه دستانشان به خون ملت عراق آغشته است ، كامل خواهد شد تا مردم بدانند كه چگونه برخي از طرف هاي سياسي از پست هاي حكومتي سوء استفاده كرده اند.

وي در باره انفجارهاي ديروز (پنجشنبه1دي) در عراق و صدور حكم بازداشت طارق الهاشمي معاون رييس جمهور به اتهام دست داشتن در فعاليت هاي تروريستي افزود: برخي افراد مسوول در برابر مردم ، به قرآن سوگند ياد كردند كه به ملت و كتاب خدا خيانت نكنند اما آنها عهد خود را شكستند و از پست خود ، دفتر ، محافظ شخصي و مجوز خود براي كشتن افراد بي گناه و نابودي وحدت ملي استفاده كردند.

الناصري با بيان اينكه عراق در حال عبور از شرايطي سخت و بحراني است با اين حال تاكيد كرد كه اين بحران راه برون رفت دارد. يكي از مهم ترين راه حل هاي بحران الهاشمي رجوع به قوه قضاييه عراق و داوري اين قوه در اين باره است. در واقع همه مسوولان و شهروندان در صورت اقتضا بايد در برابر قوه قضاييه حضور يابند.

وي تصريح كرد: فرار الهاشمي از دادگاه و مقابله با قوه قضاييه ثابت مي كند كه اتهامات مطرح شده علیه او درست است.

الناصري گفت: خروج برخي از فهرست ها از دولت و مجلس و حتي فرايند سياسي مساله وحشتناكي نيست. ملت عراق و مراجع تقليد اين كشور از اقدامات اين افراد براي نابود كردن فرايند سياسي به ستوه آمده اند و وقت آن فرا رسيده است كه خط پاياني بر اين روند گذاشته شود.

وي با تاكيد بر اين كه الهاشمي متهم است و متهم بايد در دادگاه حاضر شود، خاطرنشان كرد: مسوولان منطقه كردستان عراق موظف هستند الهاشمي را براي محاكمه به دادگاه بغداد تحويل دهند و اگر منطقه كردستان از اين كار خودداري كند، كردستان را به پناهگاهي براي تروريست ها و جنايتكاران تبديل خواهند كرد.

بحران آفريني عناصر اطلاعاتي سفارت آمريكا
الناصري تاكيد كرد: اشغالگران در آستانه خروج از عراق مهره های خود را به كار گرفته اند تا عراق را به روز اول برگردانند و آن را دچار فتنه طائفي و مذهبي كنند.

وي افزود: از نظر اطلاعاتي ، اشغالگران از عراق خارج نخواهند شد به طوري كه هزاران تن از عناصر سفارت آمريكا به مثابه ارتشي اطلاعاتي و امنيتي در عراق باقي خواهند ماند و بحران ها را در اين كشور اداره خواهند كرد.

دبيركل شوراي علماي عراق با اشاره به انفجارهاي ديروز كه دانش آموزان ، زنان و مردم بي دفاع را هدف قرار داد ، خاطر نشان كرد كه تروريست ها نتوانستند سياستمداران و نهادهاي دولتي را هدف قرار دهند به همين سبب عقده خود را بر سر مردم بي گناه خالي كردند.

اشغالگران و همدستان بعثي آنها عامل انفجارهاي بغداد

وي اشغالگران و همدستان بعثي آنان را عامل انفجارهاي بغداد دانست و گفت: بعثي ها مخفيانه فعاليت مي كنند و با اشغالگران و برخي از كشورهاي منطقه همچون تركيه و عربستان و ديگر كشورها مواضعي همسو دارند.

در پی چند انفجار مهیب در چهار نقطه بغداد ديروز ( پنجشنبه 1دي)  57 نفر کشته و  176 تن نیز مجروح شدند.


بزرگترين اين انفجارها در منطقه الكراده در مركز بغداد و نزديك به بيمارستان الراهبات روي داد كه براثر آن 13 نفر كشته و 36 نفر مجروح شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها