يك گروه شورشي خارطوم را تهديد كرد

يك گروه شورشي خارطوم را تهديد كرد
جمعه 2 دی 1390 - 17:49

گروه شورشي "عدالت و مساوات" منطقه دارفور در غرب سودان تهديد کرد به خارطوم پايتخت اين كشور حمله مي کند.

به گزارش روز جمعه شبكه خبري العالم، گروه عدالت و مساوات در سال 2008 نيز به خارطوم حمله كرد و به دنبال آن بيش از 200 نفر كشته شدند.
 
به دنبال اين تهديد استانداري دارفور جنوبي نشستي را با فرمانده نيروهاي حافظ صلح اتحاديه آفريقا در سودان (يوناميد) برگزار كرد و دراين نشست آخرين تحولات منطقه دارفور ، چگونگي اجراي توافقنامه صلح دارفور (توافقنامه دوحه) و ميزان پايبندي جامعه بين الملل به تعهدات خود در قبال صلح و بازگشت آوارگان بررسي شد.
 
مسئولان استانداري دارفور جنوبي در اين نشست حملات مداوم گروه هاي شورشي مسلح به غيرنظاميان را اقدامات تروريستي توصيف كردند.
 
مسئولان استانداري دارفور جنوبي در اين نشست شكايتي را به فرمانده يوناميد در خصوص فعاليت هاي تروريستي گروه هاي شورشي منطقه دارفور ارائه كردند.
 
ارستو ميسفو معاون فرمانده يوناميد در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: ما از دارفور شمالي و دارفور جنوبي بازديد و مشاهده كرديم كه صلح در همه مناطق برقرار است و با استاندار دارفور جنوبي درباره اجراي توافقنامه دوحه نيز مذاكره و شكايتي از استاندار در خصوص حملات گروه هاي مسلح شورشي به غيرنظاميان دريافت كرديم.

ميسفو اقدامات مجرمانه گروه عبدالواحد محمد نور ،رئيس گروه شورشي "جنبش آزاديبخش سودان"، را نيز در منطقه "جبل مره" محكوم كرد.

در نشست حضور مسئولان استان دارفور جنوبي با هيأت يوناميد موضوعات مربوط به "همكاري ها ، سازوكارهاي اجراي توافقنامه دوحه ، نقش ميانجيگران ، پايبندي جامعه بين الملل به تعهدات خود و اجبار گروه هاي شورشي به مذاكره با دولت سودان براي منع ازسرگيري درگيري ها " بررسي شد.
 
عبدالحميد موسي استاندار دارفور جنوبي در مصاحبه با العالم گفت: تعدادي افراد مظنون به دست داشتن در حملات اخير بازداشت شده اند.
 
موسي افزود: نيروهاي امنيتي آماده مقابله با هر گونه مشكل امنيتي هستند و در نامه اي به اتحاديه آفريقا نيز شواهد و مستندات متقن در باره جرايم و جنايات گروه هاي مسلح در اين منطقه ارائه كرده اند.
 
وي گفت: استانداري دارفور جنوبي تدابيري را براي تأمين امنيت و حفاظت كامل از شهروندان اتخاذ كرده است و منتظر حمايت نيروهاي حافظ صلح كه خود به حمايت نيروهاي سودان نياز دارند، نخواهد ماند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها