هراس رژيم هاي عربي از مطالبات مردم

هراس رژيم هاي عربي از مطالبات مردم
جمعه 2 دی 1390 - 19:24

پژوهشگر عربستاني، سال 2011 ميلادي را نقطه عطفي در تاريخ ملت هاي كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس از نظر مطالبه حقوق سياسي خود دانست و گفت: اين رژيم ها براي رهايي از مطالبات مردم در صدد اتحاد ميان خود برآمده اند.

فواد ابراهيم روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: دعوت عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان براي تغيير شوراي همكاري خليج فارس از شورا به اتحاديه در واقع نشان مي دهد كه رژيم هاي عربي به شدت از تحركات مردمي و بهار عربي نگرانند.

وي افزود: اين فراخوان 30 سال پس از تاسيس شوراي همكاري خليج فارس مطرح مي شود اين در حالي است كه در اين مدت هيچ گونه همبستگي از اين كشورها مشاهده نشده است بنابراين دعوت مزبور در واقع دعوت از رژيم هاي حاكم بر كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس براي همبستگي با يكديگر است نه ملت ها.

پژوهشگر عربستاني سپس با تاكيد بر ضرورت به همه پرسي گذاشته شدن پيشنهاد عربستان ، خاطر نشان كرد: از آن جا كه رژيم هاي عرب حاشيه خليج فارس از مشروعيت قانوني و مردمي برخوردار نيستند در واقع سعي مي كنند با اين كار راهي براي مقابله با بهار عربي بيابند.

وي تاكيد كرد كه ملت هاي عرب تمايل شديدي به تغيير دارند و رژيم هاي حاكم ديگر قادر به پذيرش اين حد از مطالبات تغيير نيستند به همين سبب به گزينه سركوب و خشونت و استفاده از زور روي آورده اند تنها به اين علت كه قادر نيستند ساختار خود را تغيير داده و مطالبات رو به رشد و متعالي ملت را بپذيرند.

ابراهيم با بيان اينكه خيزش مسالمت آميز مردمي در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس بر پايه مطالبات مشروع و قانوني استوار است ، خاطر نشان كرد: اين مساله سبب شده است كه جنبش اصلاح طلبي در اين كشورها بتواند از خواسته هاي ملت ها در برابر رژيم هاي حاكم دفاع كرده و حقوق ملت را خواستار شود.

وي افزود: در مقابل، رژيم هاي حاكم سعي دارند خود را به نديدن و نشيندن مطالبات مردم و تغييرخواهي و دموكراسي خواهي آنان بزنند. 

پربیننده ترین خبرها