عضو شوراي مركزي حزب بعث سوريه:

انفجارهای سوریه، مانع تراشی در حل بحران

انفجارهای سوریه، مانع تراشی در حل بحران
شنبه 3 دی 1390 - 08:32

عضو شوراي مركزي حزب بعث سوريه، هدف از انفجارهاي تروريستي اخير را به شكست كشاندن راه حل هاي مطرح شده براي بحران سوريه و مانع تراشي بر روند فعاليت ناظران اتحاديه عرب دانست.

"ياسر حوريه" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در دمشق با اشاره به اينكه هر اندازه كه سوريه به حل بحران نزدیک می شود، فتنه انگيزي عليه كشور نیز به روش هاي مختلف تشديد مي شود، گفت: محل انفجارهاي تروريستي اخير به دقت فراوان انتخاب شده بود تا منجر به جنايت بزرگي عليه شهروندان عادي سوريه شود؛ وزارت كشور رسما كشته شدن 44 شهروند و زخمي شدن 166 تن ديگر را در اين عمليات اعلام كرده است.

وي تصريح كرد: روش اجراي اين عمليات تروريستي و برنامه ريزي براي آن، نشان دهنده دست داشتن القاعده در آن است، اما تاكنون بيانيه اي رسمي مبني بر متهم كردن شخص يا گروه خاصي صادر نشده است و تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

عضو شوراي مركزي حزب بعث سوريه، افزود: درخواست هاي فراوان و گسترده اي از سوي مردم مبني بر حل اين موضوع مطرح شده است و برخلاف آنچه در رسانه هاي حامي گروههاي مسلح مشاهده مي شود، امروز ما شاهد هيچ گونه تظاهرات مسالمت آميزي در كشور نيستيم، بلكه فعاليت هاي نظامي گروههاي تروريستي در كشور براي تسلط بر شهرها ادامه دارد.

حوريه تأكيد كرد: ما هر روز شاهد درخواست هاي مردم براي دخالت نيروهاي نظامي به منظور پايان دادن به ناامني و نجات دادن آنها از دست گروههاي مسلح و تأمين امنيت براي شهروندان هستيم.

وی در پايان اعلام كرد: اين گروههاي تروريستي هرگز بر حل بحران سوريه تأثير نخواهند گذاشت، زيرا دولت سوريه پروتكل اتحاديه عرب را امضا كرده و حضور ناظران اين اتحاديه در كشور را پذيرفته است و دمشق به همه توافق نامه ها و معاهدات بين المللي و عربي كاملا پايبند است.

23-22:26



پربیننده ترین خبرها