بررسی برنامه های دولت جدید تونس

بررسی برنامه های دولت جدید تونس
شنبه 3 دی 1390 - 13:11

مجلس مؤسسان تونس روز گذشته برنامه هاي دولت حمادي الجبالي نخست وزير جديد اين كشور را بررسي كرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مجلس مؤسسان تونس که با اكثريت 154 رأي به دولت جديد این کشور با نخست وزیری حمادی الجبالی، دبیر کل حزب اسلامی النهضه، رأي اعتماد داده بود، دیروز برنامه های دولت جدید را بررسی کرد.

"ميه الجريبي" عضو مجلس مؤسسان به خبرنگار العالم گفت: راهكارهاي دست يابي به رشد و فرصت هاي شغلی كه بايد ايجاد شود، در جزئیات برنامه دولت ذكر نشده كه نقص برنامه های دولت، محسوب مي شود.

اعضاي دولت جديد معتقدند كه پرداختن به جزئيات در برنامه دولت غير منطقي است، زيرا به اعتقاد آنها جزئيات بايد در آينده ذكر شود و برنامه كنوني دولت شامل اصول كلي عملكرد دولت خواهد بود.

" نورالدين البحيري" وزير دادگستري دولت جديد در مصاحبه با العالم، گفت: راهكارهاي رفع نقص جزئیات برنامه کاری دولت پس از ارائه لايحه بودجه و استقرار دولت ارائه خواهد شد.

"عبدالكريم الهاروني" وزير حمل و نقل دولت جديد در مصاحبه با العالم گفت: مجلس مؤسسان، مسئول تعيين مدت فعاليت دولت است و فعاليت دولت، منحصر به همان مدت تعریف شده، خواهد بود.

پس از آنکه منصف المرزوقی از سوی مجلس موسسان به سمت ریاست جمهوری تونس انتخاب شد، وی حمادی الجبالی را مامور تشکیل کابینه کرد که 154 نفر از مجموع 217 عضو مجلس موسسان به دولت حمادی الجبالی رای مثبت، 38 نفر نیز رای منفی و 11 نفر رای ممتنع دادند.

دولت جدید تونس از 30 وزیر و 11 وزیر مشاور تشکیل شده است که 7 نفر از اعضای کابینه الجبالی از افراد مستقل و بقیه وابسته به 3 حزب سیاسی النهضه، حزب کنگره برای جمهوری و حزب دمکراسی برای کار و آزادی که در انتخابات مجلس موسسان بیشترین کرسی ها را 4 به دست آورده اند، انتخاب شدند.

حزب اسلامی النهضه که در نخستین انتخابات پس از انقلاب تونس بیشترین رای را به خود اختصاص داد، مامور تشکیل کابینه شد و علاوه بر نخست وزیری وزارتخانه های کشور، خارجه و دادگستری و... به آن واگذار شده است.

 

24-8:57



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها